Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Wii Brick Blocker

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Wii Brick Blocker

Hitta denna lilla grej på Scene, som stoppar uppdateringar från spel.
    D.v.s goda nyheter till dom som inte har internet till wiit.

WiiBrickBlocker ver 1.3
    Man ladda ner den och startar WiiBrickBlocker.exe -> Väljer ison man vill fixa -> klicka på patch.
    Last edited by glericus; 2007-06-17, 18:25.

Original inlägg av glericus Visa Inlägg
    Hitta denna lilla grej på Scene, som stoppar uppdateringar från spel.
    D.v.s goda nyheter till dom som inte har internet till wiit.

Som jag fatta det så ska man ladda ner ... va fan kan man inte lägga filer på detta forum .... -.-
    aja, den här länken ska nog funka WiiBrickBlocker
    Man ladda ner den och startar WiiBrickBlocker.exe -> Väljer ison man vill fixa -> klicka på patch.

Nu medela jag bara vad jag tro, jag har INTE testat detta, men dom säger att de funka så, att dom testa på SPM.

Nu måste jag nog sova =) natti natti
    Tackar för denna underbara information. Blir och testa när ett spel kommer som kräver en uppdatering.
    Wii - Wiikey.

Comment

funkar med paper mario

Comment

Hade en kopia av SPM utbrännt.
        Körde man den så ville SPM uppdatera wiin även fast jag hade 2.2E.
        Har aldrig kört den updaten trots att det sägs att det inte görs någon firmware update. Dock så skrivs ju något till wiin eftersom den inte frågar nästa gång .. och på grund av det har jag undvikit det.

Så, dumpade skivan till en iso och körde brickblocker på den.
        Brände nya ison, in med nya skivan i wiin. Den säger inget om update och start-scenen för SPM dyker upp. Har provspelat lite och det är fine.

Så tummen upp, i alla fall med SPM.

Comment

Original inlägg av aastrand Visa Inlägg
          Hade en kopia av SPM utbrännt.
          Körde man den så ville SPM uppdatera wiin även fast jag hade 2.2E.
          Har aldrig kört den updaten trots att det sägs att det inte görs någon firmware update. Dock så skrivs ju något till wiin eftersom den inte frågar nästa gång .. och på grund av det har jag undvikit det.

Så, dumpade skivan till en iso och körde brickblocker på den.
          Brände nya ison, in med nya skivan i wiin. Den säger inget om update och start-scenen för SPM dyker upp. Har provspelat lite och det är fine.

Så tummen upp, i alla fall med SPM.
          exact samma anledning jag inte ens provat starta SPM men med brick blocker frågar den alldrig om nån uppdate så japp tummen upp

Comment

Tänkte bara bekräfta ytterligare en gång att "brick blocker" fungerar alldeles utmärkt med SPM.

Comment

Big_Brain_Academy_Wii_Degree_USA_Wii-PROMiNENT har uppdatering, jag har inte testat att köra denna patch på iso'n men någon annan kan juh testa.

Edit: Kör brick blockern! Jag fick inga direkta problem, men har nu 2x News och 2x Weather channel
              Last edited by rbt; 2007-06-13, 00:04.

Comment

Original inlägg av rbt Visa Inlägg
                Big_Brain_Academy_Wii_Degree_USA_Wii-PROMiNENT har uppdatering, jag har inte testat att köra denna patch på iso'n men någon annan kan juh testa.

Edit: Kör brick blockern! Jag fick inga direkta problem, men har nu 2x News och 2x Weather channel
                lol? -.-
                kan man ta bort dom?
                Tack för varningen ivf, kan va värt att vänta då.

Comment

uppdatering till 1.3

Comment

betyder det att jag kan köra denna på alla spel för att vara på säkra sidan, utan någon nackdel?

Comment

Original inlägg av ebanium Visa Inlägg
                      betyder det att jag kan köra denna på alla spel för att vara på säkra sidan, utan någon nackdel?
                      Iaf på de motsatta regionerna, alltså JAP och NTSC om det är PAL du använder.

Comment

personligen så tror jag inte att brickblockern är så pass intelligent att det förhindrar en brick på kommande spel, rimligtvis borde programmet först släppas i en ny version. för så vitt jag förstår talar ingenting för att dessa firmwares på skiva är identiska vare sig gällande fysisk plats, version eller exekvering.

Comment

Jag låter andra få prova innan jag gör det ändå så, man kan ju läsa de nån timme efter releasen ändå om de funka eller inte.
                          I regel kör ju alla med brickblocker för att det är bättre än ingenting.

Så jag rekomendera att köra den på alla NTSC-U & J tills nån säger att de inte funka.

Comment

jag får inte ens igång programmet... Jag får ett felmeddelande direkt... vad har jag gjort för fel?

Comment

Res Evil 4 har INGEN uppdatering.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X