Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

SD kort... Snes och lite annat

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• SD kort... Snes och lite annat

Har frågor om SD kort till wii.

Jag har en D2B enhet med chippet wiikey och installerat v1.2 bootdisc från wiikey.

* Hur går jag tillväga för att kunna spela Nes/Snes spel?
    * Går det kopiera save filerna från wiit till SD kortet?

* Det finns en mapp i 1.2 bootdisc som heter dvddump.. det finns något med SD att göra men jag fattar inte vad den är till för exakt.. har läst readme men förstår inte =/

Tack i förhand
    Biji Kurd o Kurdistan!

Man bränner bara setupdisc så kan man köra snes emulator.

Jag provade snes spela lite häromdan, och det som hände var att det ej gick att spara eftersom jag körde från dvd.

Jag kan nog bara se 2 alternativ på att spara, antingen GC kort eller SD kort.
    Fast jag kan ge mer info när jag provat SD kortet, man kunde ladda spel från SD i snes emulatorn, så förhoppningsvis går det även att spara på det

just nu har jag inte skivan där jag är så jag kan inte prova de förrän om nå dar.

Comment

I v1.2 bootdiscen finns snes emulatorn, ska jag ha skivan i Wiit och SD kortet med Snes spelen i sedan köra bootdiscen och köra igång emulatorn?
      Biji Kurd o Kurdistan!

Comment

man få välja i emulatorn var man ska ladda romsen, antingen från en samma skiva/annan skiva eller SD kort

Comment

Jag har ingen GC kontroll.
          i själva bootdiscen rör man sig fram med hjälp av reset knappen men när jag väl är inne i Snes emulatorn från DVD.n så går det inte röra sig runt..

Vilka knappar gäller där eller kontroll?
          Biji Kurd o Kurdistan!

Comment

Kräver en GC kontroll, och vad jag har hört så funkar inte tredje parts kontroller.

Har inte prova spela med resetkanppen, men de lär va svårt :>

Comment

Nej hehe jag menade inte att spela med reset knappen f*n.

Menade att det inte går att använda reset knappen för att röra sig i snes emulatorns meny bara ;D så jag kommer inte längre änn bara till själva emulatorn, har ingen GC kontroll.. ;(

En annan fråga.

Kan man lägga in ett GC spel i SD kortet och börja lira det?
              Biji Kurd o Kurdistan!

Comment

Original inlägg av tigersaid86 Visa Inlägg
                Kan man lägga in ett GC spel i SD kortet och börja lira det?
                Dunno, de får du allt googla

Comment

För att kunna använda SD-kort med "hemknackade"-program såsom emulatorer så krävs en Gecko-adapter (finns att köpa för någin hundring i vissa butiker i sverige som liknar PSXCARE). Det är ett minneskort som du sätter i uttagen för GC-minneskort. I detta minneskort stoppar du ett SD-kort. Den interna SD-läsaren på Wii't kan du inte använda som det ser ut idag.

Edit:
                  Du kan bygga adaptern själv. Googla lite på SD gecko så hittar du information om hur du gör.
                  1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                  Auto-Saved
                  Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                  x
                  Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                  x
                  x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                  Working...
                  X