Fick tillbaka mitt Wii från PSXcare och det är jag sjukt nöjd med. Alla backuper verkade fungera Tills jag skulle pröva RE4 och Super Paper Mario. Det visade sig att alla spel som funkat var pal rellen. Re4 och SPM var NTSC. Jag brände ut båda spelen, den känder igen båda spelen, men när jag klickar på start blir det svart bild. Jag har såklart Patchat med RegionFrii och Brickblocker, och kör "region override" på setup discen. Det borde funka med det gör inte det. Vad ska jag göra?
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Mitt WII med Wiikey vägrar boota NTSC
Collapse
X
-
Prova köra ANTINGEN regionfrii ELLER region override ifall det skulle bli någon konflikt när du kör båda samtidigt.
Eller prova en annan tv.Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
-
Det kan inte bero på chippningen, fungerar ett bränt spel så gör chippet det chippet skall göra.Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
hmm, för det är knepigt. Skall pröva att bränna ut båda spelen utan någon patch o se vad som händer? (Och såklart dra strömmen om den ska börja uppdatera)
EDIT:
Jag har bara v. 2.1E då jag ej har tillgång till internett (har ej trådlöst eller adapter) Kan det ha något med saken at göra?Last edited by Bj0k; 2007-06-27, 02:19.
- Citat
- Flag
Comment
-
Det har jag gjort.
Men jag prövade att bränna ut SPM utan att patcha nånting. JAg stängde även av region override. Unable to read disc fick jag då, så jag tog Redion override på on. Nu kände den igen spelet och när jag klickade start Stod det att den skulle uppdatera. Jag drog strömmen, jag vill ju inte bricka den. Det verkar alltså som om det är nånting med wiibrickblocker..Eller har jag helt enkelt för låg version?
- Citat
- Flag
Comment
-
Låt den köra uppdateringen så ska du se att det (kanske) funkar sen, om du vill vara på den säkra sidan så kan du ju alltid ta med wiit till en kompis med trådlöst nätverk och uppdatera den förstOriginal inlägg av Bj0k Visa InläggDet har jag gjort.
Men jag prövade att bränna ut SPM utan att patcha nånting. JAg stängde även av region override. Unable to read disc fick jag då, så jag tog Redion override på on. Nu kände den igen spelet och när jag klickade start Stod det att den skulle uppdatera. Jag drog strömmen, jag vill ju inte bricka den. Det verkar alltså som om det är nånting med wiibrickblocker..Eller har jag helt enkelt för låg version?
EDIT: OBS! Jag skriver utifrån vad jag läst på forumet. Hade själv 2.2 när jag körde SPM uppdateringenLast edited by crsan; 2007-06-27, 14:40.Xbox 360 - BenQ, ixtreme 1,4
Wii - Wiinja Deluxe
NintendoDS - R4
Xbox - SmartXX - SOLD!
http://profile.mygamercard.net/crsan
http://www.minhembio.com/crsan
- Citat
- Flag
Comment
-
Jag vill så gärna köra RE4, men får ju iningen NTSC att funka!
Börjar bli irritarande nu, bränt ca 10 skivor med olika settings, samma med Super Paper Mario NTCS, men Pal backups funkar utmärkt. Kan inte nån skicka en backup som fungerar på sitt wii? Eller skriva EXAKTA settings, bränning etc.
- Citat
- Flag
Comment
-
Jag sitter kvar på jobbet jag, har laddat ner spelet och kan säkert testa när jag är hemma sedan.
Har dock inte brännd något NTSC spel hittills över huvudtaget, så jag vet egentligen inte vad man bör göra?
Berättar du det för mig så återkommer jag med resultatet.
Skulle du råka bo i Uppsala kan du låna min LAN-adapter.
- Citat
- Flag
Comment
-
Har du prova kört pangya golf PAL?Original inlägg av Bj0k Visa InläggBor i trollhättan...en bit ifrån...
Men pröva du. Det ska bara vara att patcha med regionfrii eller ta Region Override (vilket inte funkat för mig)
- Citat
- Flag
Comment

Comment