Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mitt WII med Wiikey vägrar boota NTSC

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

nej, borde det lösa mitt problem?

Comment

Jag körde regionfrii 1.2 på iso'n, brännde på skiva, och det funkade inte. Det var dock, om jag inte är helt fel ute, en DVD+R.

Testade sedan och brännde på en av mina nya DVD-R Mediarange skivor, och då funkade det perfekt. Intron går på tv'n medan jag skriver. Brännde på 8x, högsta de skivor klarar.

Har 2.2E, förresten.

Verkar alltså att det antingen är fel på hur du patchar, eller på dina skivor, eller så blir det problem pga att du har 2.1?

*edit*
      Igår när jag körde Mario Party 8 PAL fick jag också en update request, men jag nekade genom att stänga av Wii'n (höll i powerknappen på fjärren under några sekunder... behövs väl inte dra ut sladden ). Du kanske kan köra den update annars? Vet ej precis vad de uppdates som finns med på vissa skivor gör? Uppdatera firmware eller annat?

Comment

Original inlägg av Bj0k Visa Inlägg
        nej, borde det lösa mitt problem?
        Pangya golf ska innehålla en PAL uppdatering på wii, men vet inte om det är senaste versionen.
        Det skulle kunna hjälpa om du behöver uppdatera ditt wii som någon nämnde tidigare.

Comment

som en person har ovanfor sa, att det inte alltid funkar med dvd+r, det stammer, fast inte riktigt anda. bara du har bra kvalitetsskivor som maxell ska det funka. jag branner alltid pa maxell dvd +r och det fungrar nastan alltid, oavsett region. sorry for att det inte ar nagra prickar over orden, skriver fran wiit, och dar finns inte dem.

Comment

Original inlägg av mattiasz600 Visa Inlägg
            som en person har ovanfor sa, att det inte alltid funkar med dvd+r, det stammer, fast inte riktigt anda. bara du har bra kvalitetsskivor som maxell ska det funka. jag branner alltid pa maxell dvd +r och det fungrar nastan alltid, oavsett region. sorry for att det inte ar nagra prickar over orden, skriver fran wiit, och dar finns inte dem.
            Finns dom inte på övriga bokstäver sida 4/5 typ?

Comment

Tack för alla svar hittils, men jag får det inte att funka...
              Det bästa skulle vara om någon snäll människa kunda posta en backup som fungerade för dom. Helst någon som har wiikey.. Skulle bli mycket tacksam.

EDIT:

Visade sig batt jag patchad med regionfrii 1.01. Skall nu pröva nyaste versionen. Stay tuned
              Last edited by Bj0k; 2007-06-28, 13:08.

Comment

Hur svårt kan det vara och läsa det folk skriver???
                UPPDATERA DIN WII!!!!!
                T.ex. Mario Party har en uppgradering. (PAL version alltså)

Sen att uppmuntra folk till lagbrott genom att skicka brännda kopior till dig????

Comment

Ta det lungt, jag tror att jag håller på att få det att funka. Nu frös inte resident evil 4 direkt vid svart skärm utan frågade om en uppdatering, när jag prövade nyaste regionfrii. Vilken är senaste versionen av brickblocker

Comment

Ladda ner Pal versionen som kom idag. Och ge fan i NTSC för det verkar du inte klara av.

Lösningen är som sagt uppdatera din wii till senaste firmwaren. Svårar är det inte.

Comment

Jo jag har fattat det, PAl versionen håller på nu...
                      Jag skall även köpa en wii lan adapter i helgen.

Tråden kan låsas

Comment

Tjena.
                        Jag verkar ha typ samma problem.
                        Inget av mina NTSC-spel vill fungera. Har provad med både brickblocker och utan brickblocker - men icke!
                        Vad är galet må tro?

Japp, jag har uppdaterat till senaste firmwire å så..
                        Vart får man tag på RegionFrii igentligen?
                        //Zane
                        Wii+WiiKey (1.9g, firmware 3.1E)
                        Verbatim DVD-r 16x
                        Bränner alltid på 4x hastighet

Comment

RE4 finns i PAL version ute på nätet så att du kan få en PAL-backup!!!

Comment

Original inlägg av zane Visa Inlägg
                            Vart får man tag på RegionFrii igentligen?
                            Google.

http://gbatemp.net/index.php?showtopic=45346 annars.
                            1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                            Auto-Saved
                            Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                            x
                            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                            x
                            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                            Working...
                            X