Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ännu en härlig "Jag funderar på att chippa mitt Wii" tråd!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Ännu en härlig "Jag funderar på att chippa mitt Wii" tråd!

Precis som rubriken lyder så funderar jag på att chippa mitt Wii! Anledningen är självklart för att jag skall kunna göra backups av mina nuvarande spel Även eventuellt köpa hem NTSC spel från utlandet!

Har kollat runt lite på vad det finns för utbud, men kan inte riktigt bestämma mig för vilken jag ska välja. Vilket chip är populärast? Och varför är det populärast? Hur framtidssäkert är det?

Jag är inget vidare insatt i ämnet i sig. Men jag kan nog svara Ännu ett härligt "denna fråga har redan blivit besvarad" svar..
    Sorry.. Var bara tvungen!

Comment

Köp wiinja deluxe, då blir du en bättre människa
      Xbox 360 - BenQ, ixtreme 1,4
      Wii - Wiinja Deluxe
      NintendoDS - R4
      Xbox - SmartXX - SOLD!
      http://profile.mygamercard.net/crsan
      http://www.minhembio.com/crsan

Comment

Det är ingen större skillnad på chippen överhuvudtaget, men du kan väl köra på Wiinja Deluxe eller något mer öppet projekt som yaosm.

När det gäller NTSC-spel så fungerar långt ifrån alla att spela, det är många som inte gått att få igång.

Comment

Wiikey är vanligast och fungerar bäst vad jag vet. fungerar till de flesta ntsc spel villket typ cyclowiz inte gör ^^

Comment

Original inlägg av Jowhan Visa Inlägg
            Wiikey är vanligast och fungerar bäst vad jag vet. fungerar till de flesta ntsc spel villket typ cyclowiz inte gör ^^
            vanligast != bäst

Tyvärr är det en vanlig missuppfattning är WiiKey är det bästa chippet. Om sanningen ska fram så är det ett av de sämre kommersiella alternativen. Att det är populärast är bara resultatet av en lyckad marknadsföring.

Av de kommersiella chippen så skulle jag välja Wiinja Deluxe då det har en fungerande GC Audiofix. Det finns säkert andra kommersiella chip som också har det men WiiKey är definitivt inte ett av dem.

Själv kör jag yaosm och är nöjd med det. Det har visserligen inte någon audiofix men till skillnad från WiiKey så påstås den inte heller ha det. Källkoden är öppen för insyn, fri för alla, väloptimerad och stabil.
            Yet Another OpenSource Modchip version 3.0 final - http://wiinewz.com/forums/yaosm/

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X