Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Förslag på dvd-r skivor till wii?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Förslag på dvd-r skivor till wii?

Hej!
    jag har precis skaffat Wiikey. tyvärr funkar inte många av spelen på grund av att mina dvd-r skivor är av dålig kvallité.
    så nu ska jag köpa nya, kan ni rekomendera något märke som fungerar bra?samt kanske var man kan köpa dem billigt.

Tack på förhand!

// Dennis

Jag änvänder Maxell DVD+r 4.7 GB DATA 1-16X Speed (printeble). Funkar finfint!
    Xbox 360 - BenQ, ixtreme 1,4
    Wii - Wiinja Deluxe
    NintendoDS - R4
    Xbox - SmartXX - SOLD!
    http://profile.mygamercard.net/crsan
    http://www.minhembio.com/crsan

Comment

tack för tipsen!
      har köpt nya infinity skivor ny, hoppas de funkar bra

Comment

Finns bara två märken som jag kör på och det är Verbatim och Traxdata, men köpte mig 200st av de senare. Funkar VARJE gång! Jag säger som jag sagt innan, snåla inte när det gäller skivor!

Comment

Original inlägg av k31 Visa Inlägg
          Finns bara två märken som jag kör på och det är Verbatim och Traxdata, men köpte mig 200st av de senare. Funkar VARJE gång! Jag säger som jag sagt innan, snåla inte när det gäller skivor!
          Var köpte du Traxdata?

Jag köpte Sony DVD-R. Inga problem där heller.

Comment

jag som trodde traxdata var av dålig kvalité? hur som helst, infinity är av dålig kvalité.

Comment

Är nog olika från läsare till läsare vilka skivor som funkar bäst... Men en fin grundregel är som tidigare sagt ... Betala ett par kronor extra för kvalite ...
              Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Jag kör med det billigaste skivorna jag hittar. Varenda spel har fungerat helt perfekt för mig. Wii:n är inte så kräsen på dvd-r skivor som de flesta säger. Min verkar ta vilka dyngskivor som helst. Brukar oftast köra med PREMIUM 16X DVD-R skivor billigt och bra.
                XBOX
                X-ecuter 2.2 Lite
                X2_4983.06 Bios
                120GB HD
                SAMSUNG DVD

Wii 4.2E
                WiiKey 1.99 Beta firmware

Nintendo DSi XL
                M3i Zero

Nintendo 3DS

XBOX360
                Flashad Iextreme ??

Playstation 3

Comment

Fujifilm DVD-R.
                  16x. Funkar perfekt!
                  1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

Taiyo Yuden Premium sägs ju bara det bästa för Wii

Comment

Jag har clonekey på min och jag använder...

Fujifilm 1-16x Dvd-r funkar skit bra... Köper på Ica maxi i spindel när man storhandlar.

Comment

Original inlägg av DjingisKahn
                        WiiKey
                        +
                        Traxdata DVD+R 16x
                        =
                        FUNKAR ALLTID
                        Skriver under på det

Comment

Original inlägg av Zero_Omega Visa Inlägg
                          Taiyo Yuden Premium sägs ju bara det bästa för Wii
                          Taiyo Yuden sägs vara det bästa till allt. Jag har tyvärr inte hittat något bra ställe att köpa TY-skivor till ett bra pris än. Några tips?

Senast köpte jag Verbatim Advanced AZO (mediakod "MCC 03RG20") i stora drivor från Luxemburg och de funkar fint.

Mer info

Comment

Jag använder Infinity kostar 2.40 styck och har aldrig krånglat.

Comment

Original inlägg av khim Visa Inlägg
                              Taiyo Yuden sägs vara det bästa till allt. Jag har tyvärr inte hittat något bra ställe att köpa TY-skivor till ett bra pris än. Några tips?

Senast köpte jag Verbatim Advanced AZO (mediakod "MCC 03RG20") i stora drivor från Luxemburg och de funkar fint.

Mer info
                              InWareHouse är de enda i sverige jag har hittat som säljer taiyo yuden, men dom kostar drygt 11:- per skiva... det kanske finns billigare att få tag i utomlands, men försäkra dig om att dom är äkta innan du slår till. många återförsäljare köper in taiyo yuden i god tro men får istället kopior.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X