Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dvd-r / Dvd+r ?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Dvd-r / Dvd+r ?

Hejsan!
    Jag ska lägga en beställning på ett par dvdskivor. Ska man satsa på DVD-R eller DVD+R?

På DVD-R behöver man väl inte ändra booktype?

Så vad är fördelen med DVD+R? Eftersom alla verkar köra på det.

Hejsvejs

Edit:

Kan man inte lägga in en poll så man får se hur många som kör med resp.
    Last edited by werre; 2007-07-03, 20:24.

Man måste ändra booktype på DVD+R. Jag kör DVD-R då mitt wii inte gillar DVD+R.

Comment

Original inlägg av Bj0k Visa Inlägg
      Man måste ändra booktype på DVD+R. Jag kör DVD-R då mitt wii inte gillar DVD+R.
      okok, men om det inte är något specifikt som skilljre dem åt. Varför köra med +R? Det är ju bara jobbigt o hålla på o ändra. (kanske inte så jobbigt men iaf)

vilket märke kör du på? samt vilket chip?

Comment

Jag har bränt alla wii spel som finns och aldrig ändrat booktype när jag bränt på mina verbatim +R och aldrig fått DRE.

kör me wiikey

Comment

som frapp antyder här, man behöver inte alls ändra booktype på +R, chippen är så pass stabila nu för tiden att man slipper hålla på och trixa med sånt. personligen har jag aldrig testat +R utan tog en chansning å köpte 100 st TDK DVD-R direkt, som tur var funkar dom utmärkt. men men, jag tycker att du ska testa med en +R och -R av samma märke och se vilken som funkar. skulle båda funka så håll dig till +R.

Comment

Mitt Wii verkar inte gilla DVD-R alls. Jag har testat med några olika sorter, allt från Verbatim DVD-R (Mediakod MCC), till billigare sorter, men jag får DRE:s med alla typer av -R. Med +R däremot fungerar det. Med TDK och Verbatim +R har jag aldrig haft några som helst problem.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X