Jaha då var det dags att chippa wiiet.....har sett att det finns ett flertal trådar om vilket chip man ska välja så kommer inte fråga det igen här utan det gäller vad som rekomenderas av er som chippat själva. Har ni lött fast det direkt på kortet eller är det rekomenderat att använda kablar?
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Dags att chippa....behöver ett råd
Collapse
X
-
Det är lättare och snabbare att löda direkt på kortet, men det är säkrare att dra kablar (eftersom det är lättare att ta bort chippet om det skulle behövas i framtiden). Jag skulle nog rekommendera kablar...Original inlägg av rejjo, 5 april -06
"Har du inget och göra, skriv en guide!"
- Citat
- Flag
-
Ja, och wiin är ju ett bra exampel på vad man skall hålla på och löda i om man är ovan att löda....NOT! :-)Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
Jätte ovan lödare är jag inte jobba på fle******** för ett par år sen. Finns det möjlighet för psxcare att skicka med lite små sladdar som lämpar sig att användas till detta ändamålet om man skickar efter ett chip härifrån? Svårast blir nog att komma in i wiiet så en special mejsel får jag nog ta och skicka efter också.
- Citat
- Flag
Comment
-
Sök på "kabel" i webshoppen och beställ en meter ptfe kabelLäs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment

Comment