Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

wii problem växla mellan orginal och brända spel

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• wii problem växla mellan orginal och brända spel

hej..

har ett problem har ett wii pal med wiikey

när jag sätter i ett bränt spel allt går i gång allt är ok, Men när jag ska växla till ett orginal spel så får jag (felmedelande unable to read disc check manual)
    tacksam för hjälp

mvh matti

Original inlägg av shift Visa Inlägg
    hej..

när jag sätter i ett bränt spel allt går i gång allt är ok, Men när jag ska växla till ett orginal spel så får jag (felmedelande unable to read disc check manual)
    tacksam för hjälp

mvh matti
    Bränn ut skivan med inställningarna från wiikeys hemsida, sätt region override på OFF. Pröva det så ska du se på grejjer

Comment

Original inlägg av Bj0k Visa Inlägg
      Bränn ut skivan med inställningarna från wiikeys hemsida, sätt region override på OFF. Pröva det så ska du se på grejjer
      eh? jag har två originalspel (PAL) till min PAL Wii och dom fungerar oberoende om jag har aktiverat region override eller ej.

shift, du byter väl inte spel medans du redan har ett igång? jag vet, det kan mycket väl låta förolämpande men det är verkligen det enda jag kan tänka mig som skapar problem i det här fallet.

Comment

Shift: Jag har samma problem. Men det uppstår inte alltid. Har man kört lite backups ett tag och sedan hivar i Wii sports orginalet så händer det ibland att man får upp black-screen of oläsbar
        Bara boota om, det brukar lösa det. Tar ju inte så lång tid för den lilla maskinen.

Comment

Original inlägg av shift Visa Inlägg
          hej..

tacksam för hjälp

mvh matti
          Jag har fått det där några gånger också. Jag tror det beror på att Wiikey-chippet får spel och slutar bete sig, i vissa lägen. Stäng av och starta om maskinen.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X