Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gamecube Multidisc problem...

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Gamecube Multidisc problem...

Har lite problem med ett GC spel.
    Fixade hem Metal Gear Solid som jag äntligen hade tänkt spela igenom, kom till hälften på pc versionen.
    Spelet består ju av två skivor och utav någon outgrundlig anledning så hade jag hjärnsläpp när jag skulle bränna det. Jag använde mig nämligen av Multiisocreator och körde ihop de två iso filerna till en skiva.. men nu när man kommit till hälften av spelet så vill den ju ha skiva två.. och den har jag ju på samma skiva..
    Tyvärr så har jag tagit bort iso filerna från datorn med så jag kan inte bara bränna ut skiva 2..

Det jag undrar nu är om det går att extrahera den multi disken jag har?
    Eller får man försöka skaffa hem skiva två på annat håll?

du skulle skaffat MultiGameISOCreator och mosat ihop dom 2 isos där, det går för i början är en meny och där kan man välja vilken iso man vill ha, ladda ner skiten igen

Comment

Jo men det är det jag använde.
      Problemet är att mitt i spelet ber den mig sätta i Disk 2, och den hittar inte disk 2 eftersom de ligger på samma skiva.

Comment

någon som har svar på detta ...
        metal gear och resident evil zero och 4 ligger på 2 skivor...

går det att köra på multi game skivor ....eller måste man bränna en och en??

Comment

Som jag råkat ut för så verkar det som du måste ha separata skivor för multi disc spel.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X