Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fråga ang NTSC spel

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga ang NTSC spel

Hallå! Jag har ännu inte skaffat Wii, men tänker göra detta om ett tag, har då tänkt skaffa ett chippat Wii. Men några frågot har dykt upp som ni kanske kan hjälpa mig med!
    För de första, jag har läst att folk fått sina Wii'n förstörda genom att köra NTSC spel på en Wii som skapades för att köra PAL spel men varför köra NTSC när samma spel kanske finns i PAL version? Som tex Transformers.. Kan någon svara på det? Tack!

Och vad menas med Brickblocker? Hur fungerar det? Är det ett mjukvaruprogram till Wii som finns förinstallerat på boxen som men själv kan aktivera när man vill och som då helt enkelt förhindrar spel att försöka updatera sig, stämmer detta?

Och behöver men oroa sig för de här med att spelen vill updatera sig själva när man har PAL spel på PAL maskiner?

Tack på förhand!
    Last edited by Balron; 2007-07-15, 12:11.

Original inlägg av Balron Visa Inlägg
    Hallå! Jag har ännu inte skaffat Wii, men tänker göra detta om ett tag, har då tänkt skaffa ett chippat Wii. Men några frågot har dykt upp som ni kanske kan hjälpa mig med!
    För de första, jag har läst att folk fått sina Wii'n förstörda genom att köra NTSC spel på en Wii som skapades för att köra PAL spel men varför köra NTSC när samma spel kanske finns i PAL version? Som tex Transformers.. Kan någon svara på det? Tack!
    Det blir så när de kommer ut några månader tidigare i andra regioner. Annars finns det ingen anledning.

Och vad menas med Brickblocker? Hur fungerar det? Är det ett mjukvaruprogram till Wii som finns förinstallerat på boxen som men själv kan aktivera när man vill och som då helt enkelt förhindrar spel att försöka updatera sig, stämmer detta?
    Nej, inte alls. Det är ett PC-program som man kör på ISO-filer som man har laddat ner, för att deaktivera de systemuppdateringar som finns inbyggda i många spel. Det är nämligen det som orsakar problem; när ett amerikanskt spel kör en systemuppdatering på en europeisk Wii (till exempel).

Och behöver men oroa sig för de här med att spelen vill updatera sig själva när man har PAL spel på PAL maskiner?
    Spelen uppdaterar inte "sig själva", utan systemprogramvaran i konsollen. Och nej, det finns (ännu) inga indikationer på att det skulle vara något problem med att uppdatera systemet, så länge uppdateringen hör hemma i samma region som konsollen.

Comment

Underbart Khim! Tack så mycket för svaren! Man känner sig lite handikappad när man inte har den tiden att sätta sig in i allt detta.. underbart att det finns hjälpsamma personer !

Comment

Hej.
        Jag har en tilläggsfråga ang. Brickblocker: Finns det någon chans att man kan förstöra ISO-filen när man kör brickblocker på den? Kan något försvinna från iso-filen, typ en del av spelet?? (Ska man kanske göra en kopia på ISO-filen först, eller är brickblocker ett stensäkert program)

Ha det toppen
        Wii+WiiKey (1.9g, firmware 3.1E)
        Verbatim DVD-r 16x
        Bränner alltid på 4x hastighet

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X