Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

WiiKey frågor, tacksam för snabb hjälp.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• WiiKey frågor, tacksam för snabb hjälp.

Jo det är så att jag funderar på att chippa min Wii med Wiikey men då har jag några frågor angående det.

- Har hört att NTSC Paper Mario har kraschat flera Wii, det spelet är en av många anledningar till att jag vill chippa min Wii. Finns det något sätt att spela det utan att behöva uppdatera Wiin?

- Hur fungerar online med en chippad Wii? går det att spela online på spel så som Mario strikers när man har spelet bränt?

- Är Wiikey det bästa chippet till Wii? dom flesta jag känner säger det pga att man kan uppdatera det o.s.v

Vore väldigt tacksam för svar!

ja, googla brickblocker

ja det funkar bra

nää ta nåt annat chip, vilket som helst

Comment

Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
      nää ta nåt annat chip, vilket som helst
      men...vad är det då som är så dåligt med Wiikey då?

Comment

Original inlägg av Ralucard Visa Inlägg
        men...vad är det då som är så dåligt med Wiikey då?
        Det sägs att Audiofix till GC-spel fungerar dåligt och det har fortfarande inte släppts någon uppdatering, annars är det väl inget.

Comment

wiikey

Satte in mitt wiikey i tisdags och det funkar utmärkt men har bara testat 10 olika spel än
          Har inte hunnit lägga ut fler på skiva än men det kommer.

Comment

Original inlägg av amerald Visa Inlägg
            Det sägs att Audiofix till GC-spel fungerar dåligt och det har fortfarande inte släppts någon uppdatering, annars är det väl inget.
            äh, GC spel har jag min GC till ;D och jo det har släppts en ny uppdatering, det var på det sättet jag upptäckte Wiikey när dom började snacka om det på ett spelforum.

Comment

äh, GC spel har jag min GC till ;D och jo det har släppts en ny uppdatering, det var på det sättet jag upptäckte Wiikey när dom började snacka om det på ett spelforum.
              Nej, det har inte släppts någon uppdatering. Men var lugn - den kommer om en vecka, den 15 maj!

Officiell info

Comment

Original inlägg av khim Visa Inlägg
                Nej, det har inte släppts någon uppdatering. Men var lugn - den kommer om en vecka, den 15 maj!

Officiell info
                15 maj? ...nää...eller?

men vadå betyder det att jag inte kommer att kunna spela mario galaxy och smash bros brawl när det kommer ut i USA då?

Comment

15 maj? ...nää...eller?

men vadå betyder det att jag inte kommer att kunna spela mario galaxy och smash bros brawl när det kommer ut i USA då?
                  Det är bara vänta och se.. Vissa funkar, vissa funkar inte som du kan se här http://wiki.gbatemp.net/index.php?ti...atibility_List
                  Xbox 360 - BenQ, ixtreme 1,4
                  Wii - Wiinja Deluxe
                  NintendoDS - R4
                  Xbox - SmartXX - SOLD!
                  http://profile.mygamercard.net/crsan
                  http://www.minhembio.com/crsan

Comment

Original inlägg av crsan Visa Inlägg
                    Det är bara vänta och se.. Vissa funkar, vissa funkar inte som du kan se här http://wiki.gbatemp.net/index.php?ti...atibility_List
                    mjoo kikade på den listan innan.

Men finns det inget chipp som funkar med alla spel 100%?

eller rättare sagt, vilket är det bästa chippet?

Comment

mjoo kikade på den listan innan.

Men finns det inget chipp som funkar med alla spel 100%?

eller rättare sagt, vilket är det bästa chippet?

Nej, nästan alla chip är likvärdiga.
                      Xbox 360 - BenQ, ixtreme 1,4
                      Wii - Wiinja Deluxe
                      NintendoDS - R4
                      Xbox - SmartXX - SOLD!
                      http://profile.mygamercard.net/crsan
                      http://www.minhembio.com/crsan

Comment

Original inlägg av crsan Visa Inlägg
                        Nej, nästan alla chip är likvärdiga.
                        hmm...

men kan man köra original NTSC spel på en PAL Wii ifall den är chippad? ifall liksom inte Brawl skulle funka kan man ju importera det....

Comment

hmm...

men kan man köra original NTSC spel på en PAL Wii ifall den är chippad? ifall liksom inte Brawl skulle funka kan man ju importera det....
                          Såvitt jag vet spelar det i princip ingen roll om du kör ett original eller en kopia, men om du har en kopia kan du förstås köra RegionFrii/WiigionFree/WiiBrickBlocker på spelets ISO-fil innan du bränner skivan, och göra det lite lättare.

Vad gäller skillnader mellan chippen så finns det antagligen ingen bättre samlad info än länken ovan ("Wii Region Patcher Compatibility List"). Jag tror inte skillnaderna är så stora i det här avseendet.

Däremot kan Wiikeys problem med audiofixen som sagt vara ett problem när du kör GC-spel, något som irriterar mig lite. Jag funderar på att byta ut mitt Wiikey mot Wiinja Deluxe eller nåt annat, lite senare i sommar.

Comment

Du lär ha en uppdatering till ditt wiikey innan du hinner ägna dig åt att byta chip :-)
                            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                              Du lär ha en uppdatering till ditt wiikey innan du hinner ägna dig åt att byta chip :-)
                              Ja, jag märkte just det. Märkligt god timing...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X