Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

WiiKey frågor, tacksam för snabb hjälp.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

wohoo! nice.

Comment

hm...vad är det för skillnad mellan WiiKey och Wiifree? vilket är till att rekomendera?

Comment

Original inlägg av Ralucard Visa Inlägg
        hm...vad är det för skillnad mellan WiiKey och Wiifree? vilket är till att rekomendera?
        WiiKey har en ickefungerande gamecube audiofix, som enligt vissa ställer till det även med vissa original Gamecube spel. Nu ser det dock ut som om temperaturen börjat sjunka i helvetet och WiiKey verkar faktiskt komma med en uppdatering inom kort. Men man ska kanske vänta med att ropa hej tills man ser några bildbevis på fan själv med isdobbar. Jag hoppas dock att det verkligen är sant denna gången och alla som hoppat på WiiKey tåget får det de blivit lovade.

WiiFree fixar det mesta, dock inte GC audiofix, å andra sidan har den ingen "trasig" audiofix som kan ställa till det med originalspel. Skulle du hoppa på WiiFree tåget så rekommderar jag dock hellre att du använder yaosm. yaosm utvecklades med bl.a. WiiFree och OpenWii som inspiration är i dagsläget vad WiiFree kunde ha varit om inte utvecklingen lagts ner. WiiFree har vissa egenheter som att speedpatcha GC spel i onödan samt lite oförsiktig regionspatching vilket resulterar i problem med vissa GC spel.

En annan skillnad mellan WiiKey och WiiFree/yaosm är att WiiKeys källkod inte är öppen och du har ingen insyn i vad det gör. WiiFree och yaosm har fri, öppen källkod så du vet exakt vad du får.
        Yet Another OpenSource Modchip version 3.0 final - http://wiinewz.com/forums/yaosm/

Comment

ok det där med GC spelen skiter jag i iom att jag har en chippad GC redan så...
          men jag tror jag kör på WiiFree, får nämligen garanti av en kille nån känner ifall jag tar WiiFree.

Men tack för hjälpen allihopa!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X