Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Konstigt fel med wii disc drive

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Konstigt fel med wii disc drive

Hej.
    Har precis fått min wii moddad med wiikey och har fått ett problem.
    Allt fungerade perfekt när jag kom hem med min wii den läste kopior på spel .... lite senare dock min wii var avstängd (connect24 på) så började helt plöttsligt disc läsaren låta som om den försökte dra in/skicka ut en skiva. Nu låter den så hela tiden när wii'n e på (stängde av connect24) den läser även inga brända skivor längre men den läser orginal skivor. Plus att den har börjat "spotta" ut skivorna hela vägen (dom ramlar med andra ord ner på golvet (om man inte hinner fånga dom innan). Någon som haft liknande problem och vet hur detta kan avlösas?

Har sett en video på det, vet dock inte vad problemet är!!!
    Var fick du den moddad?

Comment

Har samma bekymmer och min wii är inte ens moddad än... har bara öppnat den en gång för att kolla vilket chip som satt i.

/edit

Hittade en tråd som precis beskriver mitt problem här:
      http://forum.psxcare.com/support/sho...hlight=problem
      Last edited by getinge; 2007-07-22, 14:33.

Comment

Original inlägg av getinge Visa Inlägg
        Har samma bekymmer och min wii är inte ens moddad än... har bara öppnat den en gång för att kolla vilket chip som satt i.

/edit

Hittade en tråd som precis beskriver mitt problem här:
        http://forum.psxcare.com/support/sho...hlight=problem
        När jag hade satt i mitt Wiikey-chip lät spelaren rätt illa ibland, och då öppnade jag maskinen igen och kollade hur hårt jag hade skruvat åt skruvarna till DVD-enheten.

Det visade sig att jag hade dragit åt någon eller några av skruvarna för hårt så att inte vibrationsdämpningen fungerade.

Efter att jag hade lossat dem och dragit åt lagom på alla fyra var den tyst igen, och har fortsatt att vara det sen dess.

Comment

tack för tipset ska prova och se ifall det hjälper

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X