Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Grafikproblem!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Grafikproblem!

Jag köpte wii precis när det kom. Jag såg då att det kom upp lodräta gråa linjer på tvn när man spelade... dom kom väldigt sällan så jag brydde mig inte så mycket, jag var rädd att jag skulle få vänta 100år innan jag skulle få ett nytt. (detta var med orginalspel)

Jag har nu chippat wiit (wiikey) och allt fungerar som det ska med spel och så... men de grå linjerna kvarstår...

kan jag få några råd...

Du skulle ha reklamerat den innan du chippade den. Nu får du leva med felet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Hansi: Du vet inte vad det är som strular när det blir så? Min syster har likadant på sitt wii, men även hon var så smart att hon chippade det innan hon började fundera på garantin.

Comment

Någon som vet ett sätt att upptäcka att man har en defekt Wii med Wii Sports så man hinner reklamera sitt Wii innan chippning?

Comment

Original inlägg av Nord_ Visa Inlägg
          Hansi: Du vet inte vad det är som strular när det blir så? Min syster har likadant på sitt wii, men även hon var så smart att hon chippade det innan hon började fundera på garantin.
          Vad jag har hört så beror det på att grafikchippet tar skada av överhettning, jag har slagit av WiiConnect24 för att hålla nere temperaturen på Wii:et.

Kollar man i andra forum så är ni inte de första som råkat ut för detta.

En möjlighet vore kanske att stoppa i en ochippad drive i det trasiga Wii:et och lämna in det för garantireparation? Vet inte om det står specifikt att man inte för öppna Wii:et? Chippningen sitter ju i drive:en och felet sitter på systemkortet.
          Yet Another OpenSource Modchip version 3.0 final - http://wiinewz.com/forums/yaosm/

Comment

Original inlägg av DiMENSiON Visa Inlägg
            Någon som vet ett sätt att upptäcka att man har en defekt Wii med Wii Sports så man hinner reklamera sitt Wii innan chippning?
            Jag tror Zelda TP är bäst för att upptäcka det, tyvärr. För mig syntes det tydligast i träskområdet i TP, där det fanns dimma. I Wii Sports kan jag inte minnas att jag såg något alls.

När min maskin var som värst syntes det tydligt på den blå himlen i SM64 också, men det lär ju inte hjälpa dig.

Jag tror inte det handlar om överhettning, för då skulle nog fler maskiner drabbas, och speciellt de som faktiskt blir varma - min blev aldrig speciellt varm. Jag tror det handlar om precis på gränsen underdimensionerade kondensatorer som har kokat sönder, precis som vissa PC-moderkort drabbas av. Men det är bara min teori...

Jag är rädd att det är rätt kört, dock. Nintendo är antagligen rätt duktiga på att upptäcka om man har öppnat och pillat i maskinen. Det är inte säkert att de går med på att röra den överhuvudtaget isåfall.

Du skulle ju kunna be någon händig nisse ta en titt på elektrolyterna på "moderkortet", bara ifall att...

Comment

Original inlägg av khim Visa Inlägg
              Jag tror Zelda TP är bäst för att upptäcka det, tyvärr. För mig syntes det tydligast i träskområdet i TP, där det fanns dimma. I Wii Sports kan jag inte minnas att jag såg något alls.

När min maskin var som värst syntes det tydligt på den blå himlen i SM64 också, men det lär ju inte hjälpa dig.

Jag tror inte det handlar om överhettning, för då skulle nog fler maskiner drabbas, och speciellt de som faktiskt blir varma - min blev aldrig speciellt varm. Jag tror det handlar om precis på gränsen underdimensionerade kondensatorer som har kokat sönder, precis som vissa PC-moderkort drabbas av. Men det är bara min teori...

Jag är rädd att det är rätt kört, dock. Nintendo är antagligen rätt duktiga på att upptäcka om man har öppnat och pillat i maskinen. Det är inte säkert att de går med på att röra den överhuvudtaget isåfall.

Du skulle ju kunna be någon händig nisse ta en titt på elektrolyterna på "moderkortet", bara ifall att...
              OK, vad är SM64?

Får ta o köpa ett spel som detta problem visar sig på.

Comment

OK, vad är SM64?

Får ta o köpa ett spel som detta problem visar sig på.
                Super Mario 64. Virtual Console, alltså. Inget man köper om man inte är säker på att konsollen är ok, tyvärr.

Comment

Super Mario 64. Virtual Console, alltså. Inget man köper om man inte är säker på att konsollen är ok, tyvärr.
                  Jag trodde bara att detta visade sig på Wii och inte VC eller GC.

Comment

Jag trodde bara att detta visade sig på Wii och inte VC eller GC.
                    För mig visade det sig i Super Mario också, åtminstone mot slutet precis innan jag returnerade den. Men Zelda är en betydligt säkrare indikator.

Fast det är ju inte *säkert* att du drabbats av samma fel, förstås.

Comment

För mig visade det sig i Super Mario också, åtminstone mot slutet precis innan jag returnerade den. Men Zelda är en betydligt säkrare indikator.

Fast det är ju inte *säkert* att du drabbats av samma fel, förstås.
                      Hellre lägger jag ut 500:- på ett spel (Mario Strikers) för att vara på den säkra sidan innan jag chippar än att köpa en ny Wii efter att ha chippat.

Comment

Hellre lägger jag ut 500:- på ett spel (Mario Strikers) för att vara på den säkra sidan innan jag chippar än att köpa en ny Wii efter att ha chippat.
                        Har du sett någonstans att felet syns tydligt i Mario Strikers? Det beror ju lite på grafiken, som sagt. Om du kan låna Zelda TP av någon är det kanske ett säkrare sätt.

Comment

Har du sett någonstans att felet syns tydligt i Mario Strikers? Det beror ju lite på grafiken, som sagt. Om du kan låna Zelda TP av någon är det kanske ett säkrare sätt.
                          Ja, http://forums.nintendo.com/nintendo/...ssage.id=94401

Comment

Ah. Ser perfekt ut för att se det där felet.

Det verkar som om dim- och rökeffekter tar fram felet tydligare än det mesta annat.

Comment

I början av gudfadern blev det extremt mkt ränder när jag testade på syrrans konsoll, så det spelet kan kanske vara bra att testa med.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X