Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Firmware 3.0E

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Firmware 3.0E

Är nu släppt.

Channels:
    -Digital Clock added to the Wii Menu right under the channel bar
    -Forecast Channel now displays the current condition (cloudy, raining, etc.) directly in the Wii Menu in the Forecast Channel box
    -News Channel can now show 2 scrolling headlines at a time in the Wii Menu, 3 when you click on the button
    -Message Board now has the "Today's Accomplishments" message as a white message which allows it to stand out from other messages
    -Address Book entries can now be shifted around using A+B (supposed to be a launch feature) but only to empty spaces. Not too convenient.
    -Calendar in Message Board no longer shows "Today's Accomplishment" only days as having messages

Wii Shop Channel Overhauled (Visual aesthetic is the same, changes made to organization and browsing methods mostly)
    -New Welcome screen detailing 4 Recommended Titles and the points they cost (gone is the title screen bar that had linkable games)
    -Titles You've Downloaded was moved to the main shop menu
    -New ways to browse
    -Popular Titles (2 pages of 10 and includes launch games so not only based on recent info)
    -Newest Additions remains the same
    -Search for a title which can use partial names
    -Search by Category
    -System shows the different systems and how many titles have been released under each
    -Publisher showing different publishers and amount of titles released (Nice logos!)
    -Genre (different genres listed and amount of titles under each)
    Last edited by BarrySWE; 2007-08-07, 10:40.

http://hem.XxX.net/barrytheblade/30E.jpg

Där är den!

=)

Bara uppdatera vänner..

lol..

jag hade inget val, för han ville det i och med opera browsern stog det i början fick mail av nintendo. och då kan man ju ta update...

då tog han hem 3.0E , utan skriva det där medlenadet till mig.

men allt funkar på min console, och jag har wiikey.
    Attached Files

Comment

xxx ska bytas till bredband

för gick ej skriva han sencurerar ju!

Comment

Innebär detta att folk med semi-brickade Wii kan slänga in ett spel med senaste och unbricka?

Comment

Inga rapporter om att firmware-uppdateringen ställer till trubbel för chippade maskiner? Varningen är ju onekligen lite avskräckande.

Comment

Original inlägg av kdid Visa Inlägg
            Inga rapporter om att firmware-uppdateringen ställer till trubbel för chippade maskiner? Varningen är ju onekligen lite avskräckande.

Oj oj oj.. det där var ord och inga visor

Men förmodligen så är det nog bara en laglig grej för att ingen ska kunna stämma dem för att deras konsol pajade när de uppgraderade.

Någon med 2.2E som har uppgraderat till 3.0E med ett Wiikey ännu?

Comment

Troligen en varning för de som försöker uppdatera en maskin med fel firmware.

E på U och vice versa. Kommer troligen stå i alla nya uppdateringar.
              Soldiers of Mist

Comment

nån som har Wiifree och updaterat sin Wii?

Comment

Jag tänker fortfarande vänta och se vad som händer, jag vill absolut inte riskera någonting.

Comment

Har inte fått nåt meddelande om en systemuppdatering, men den laddar uppdatering om jag säger åt den att göra det. INget varningsmeddelande heller. konstigt. Stängde av utifall att. Tror jag har ett Cyclowiz chip men är inte säker. Det är alltså ingen som vet nåt i nuläget? Vågar ju inte göra något med tanke på att jag själv är lika teknisk som en aborre.

Comment

Ja, varningen är troligen bara för att Nintendo inte skall få skit för att man med en moddad konsoll kör en NTSC-uppdatering på en PAL-maskin som gör att den slutar fungera. Uppdaterar min just nu. Fick gå in och söka efter nya uppdateringar. Inget blåblink än men det kommer nog senare.

Edit:
                      Jag fick INTE upp det där meddelandet.
                      Last edited by N!klas; 2007-08-07, 16:25.
                      1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

Läste precis om att nya firmware faktiskt inte gör någon inverkar på Wiikey..

DOCK så fungerar inte Wiikey Setup Disc eller Freeloader t ex..

Så för er som har WiiKey och vill kunna lägga in nyare update (om den kommer ) så råder jag er att avvakta..

jobbigt om updaten till slut kommer å så kan man inte få in den istället :P

Tjingeling!

Comment

Fick ett Wii för några månader sedan, har kört med 2.2 versionen utan några som helst problem men skall man uppgradera till 3.0 nu när den finns eller skall man vänta?

Det borde väl inte vara någon fara? Jag har läst att folk med Wiikey absolut inte har några problem med uppgraderingen men har inte läst nånting om WIIDchippet. Nån som vet eller har länkar till ställen man kan läsa?

Comment

Original inlägg av Mircus Visa Inlägg
                            Läste precis om att nya firmware faktiskt inte gör någon inverkar på Wiikey..

DOCK så fungerar inte Wiikey Setup Disc eller Freeloader t ex..

Så för er som har WiiKey och vill kunna lägga in nyare update (om den kommer ) så råder jag er att avvakta..

jobbigt om updaten till slut kommer å så kan man inte få in den istället :P

Tjingeling!

Detta kringgår de säkerligen?

Comment

Äh. Tror inte på problemen. Finns det några så löser de problemen.

"After upgrading the firmware, Wiikey setup disc can't be used directly.
                              You have to use GCOS as a loader first."

kan man läsa i ett annat forum så det går.

Tror fortfarande bara att det är en brasklapp eftersom att folk fick sina Wiin brickade med NTSC-uppdateringen på bl.a. Super Paper Mario-skivan.
                              Last edited by N!klas; 2007-08-07, 18:49.
                              1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X