Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kan inte spela Super Paper Mario

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Kan inte spela Super Paper Mario

Jag har hittills bränt Zelda: Twilight Princess och det funkade utmärkt.

Nyss brände jag Super Paper Mario, använde WiiBrickBlocker 1.3 men när jag satte i skivan i Wii:et så kände den inte igen det. Jag har 2.1E som firmware. Beror det på gammalt firmware eller är det några inställningar man ska ändra i chippet (wiikey), hur kommer man in där? Man kanske måste ställa in i chippet på att den ska läsa NTSC skivor eller så är mitt firmware för gammalt?

Jag brände med Traxdata DVD-R , 4x speed

Någon som kan hjälpa?

OK, jag har nu fixat så den kan hita ntsc spel också. Jag ser super paper mario .. men när jag klickar play game så blir det helt svart och det händer inget :S vad kan vara felet?
    Last edited by EvenSteven; 2007-08-22, 17:32.

Comment

Kör regionfrii en gång för att göra den till PAL
      Xbox 360 Flashad (Egengjord Firmware)

Xbox 1.4 Halo 2 Boxen från Ebay

XBMC

250 GB HDD

Comment

OK, en fråga innan jag "slösar" en till DVD, jag har firmware 2.1E kan det ha något med det att göra? (Off Topic: Kan man klicka JA när det kmr update förfrågan från PAL spel? Eller brickar det då med?)

Comment

e din Maskin PAL Så ska du ju kunna uppdatera Med PAL Förstås Firmwaren vet ja inte riktigt men Uppdatera till 3.0 FFS.
          Xbox 360 Flashad (Egengjord Firmware)

Xbox 1.4 Halo 2 Boxen från Ebay

XBMC

250 GB HDD

Comment

OK, men vilket PAL spel har 3.0 ?

Comment

Original inlägg av EvenSteven Visa Inlägg
              OK, men vilket PAL spel har 3.0 ?
              inget än... gissar jag på

uppdateringen e väldigt ny...

kanske metroid 3

Comment

Det finns inget annat sätt att uppdatera konsolen på förutom genom internet? T.ex. att de också släpper endast uppdateringen så att man kan bränna den på en skiva och på så sätt uppdatera?

Comment

Original inlägg av EvenSteven Visa Inlägg
                  Det finns inget annat sätt att uppdatera konsolen på förutom genom internet? T.ex. att de också släpper endast uppdateringen så att man kan bränna den på en skiva och på så sätt uppdatera?
                  blir nog till att vänta.. inte säker dock... låter orimligt i mina öron med uppdate skiva

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                  Auto-Saved
                  Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                  x
                  Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                  x
                  x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                  Working...
                  X