Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

NeoGeo_CD_Wiimulator_Wii_NTSC_USA

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• NeoGeo_CD_Wiimulator_Wii_NTSC_USA

Någon som testat denna ännu?

Är lite sugen på att dra ned den men jag vill kolla om någon testat den först.

Past från http://gctracker.mine.nu:800/torrent...s.php?id=5054:
    Gamecube is 100% Compatible with PAL and NTSC, so it must work. Its not running in Wii mode.

Comment

Original inlägg av hadirajan Visa Inlägg
      Någon som testat denna ännu?

Är lite sugen på att dra ned den men jag vill kolla om någon testat den först.

Jag har provat och den funkar... men den en seg emulator.. men visst funkar den.. de e ju kuul me arcade ibland D:

Comment

Original inlägg av FantomenK Visa Inlägg
        Jag har provat och den funkar... men den en seg emulator.. men visst funkar den.. de e ju kuul me arcade ibland D:
        Ja Neo Geo hade en del härliga fighting och shoot em up lir

Comment

Jag får inte den att fungera. Det står att skivan inte kan läsas. Måste man ha ett chip som klarar GC-NTSC?

Comment

Original inlägg av olaapa Visa Inlägg
            Jag får inte den att fungera. Det står att skivan inte kan läsas. Måste man ha ett chip som klarar GC-NTSC?
            Vet du hur man gör för att "boota den i GCOS" som det så fint heter?

annars berättar jag... man sätter in tex config skivan tills det laddar upp och står boot dvd... då byter du till din neo geo cd sen trycker boot dvd...

VOILA!

Comment

"boota den i GCOS"? Det är nyheter för mig så upplys mig

Jag hittar en fil på teamcyclops.com men det är i ett .gcm-format...
              Last edited by olaapa; 2007-08-31, 09:48.

Comment

"boota den i GCOS"? Det är nyheter för mig så upplys mig

Jag hittar en fil på teamcyclops.com men det är i ett .gcm-format...
                man sätter in tex config skivan tills det laddar upp och står boot dvd... då byter du till din neo geo cd sen trycker boot dvd...

VOILA!

Comment

Låter bra men problemet är att Nero säger Unexpected File Format... så har du några tips?

Comment

asså... jag brännde den som allt annat.. sen funkade den när jag körde normalt.. bara att det flimmrade som fan.. då gjorde jag så att jag bootade den i GCOS och sen var flimmret borrta?.. jag har tyvärr inte en aning om vad som strular för dig..

Comment

Ok. Var laddade du ner filen? teamcyclops.com?

Comment

Ok. Var laddade du ner filen? teamcyclops.com?

näe...

det var nog från wiitorrents.net eller bitgamer tror jag

Comment

kommer du ihåg namnet på filen?

Comment

kommer du ihåg namnet på filen?
                            exakt denna var det ifrån bitgamer..

NeoGeo CD Wiimulator USA Wii [NTSC-US/homebrew/2007]

Comment

Bra att veta. Jag har redan emulatorn och brännt den. Det jag inte lyckas med är boot-cdn.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X