Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Byta region från NTSC till PAL

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Byta region från NTSC till PAL

Tänkte göra en multigame disc med de 2 gamla metroid prime liren i väntan på det nya. Men eftersom den ena är en USA skulle jag vilja byta region till PAL på den. Finns det något program som fixar de? RegionFrii ändrar väl bara på Wii spel väl?
    Tacksam för hjälp!

RegionFrii ändrar inte spelet, bara headern. Spelet fungerar inte bara för att du byter header. Om du ändå har laddat ner spelen vilket ditt inlägg antyder så får du väl leta efter PAL.

MP2 är bara rapporterat fungerande på multidisk och okrympt.
    MP3 NTSC ska fungera på PAL, jag är inte direkt intresserad av det så jag får erkänna att jag inte testat.

Comment

Inga problem att spela NTSC gamecube spel på din Wii pal maskin. Frågan är bara hur man löser andra spel som ex, metalgear som ligger på 2 skivor. Är det bara att bränna på 2 olika skivor och lägga cd1 och cd2 först på de bägge skivorna? Brukar nämligen bränna 3 stycken gamecube spel på en DVD
      Last edited by kungsvensson; 2007-09-01, 15:06.

Comment

Ang WiiKey står det följande: Supports multi-disc games for BOTH Wii and Gamecube.
        Så det är väl bara att köra på

Comment

Ja men när man då kommer så långt som man ska byta gamecubeskiva, är det bara att stoppa in en cd2 så känner den automatiskt igen skivan? om jag tex har mario, zelda och metalgear cd 2 på samma dvd tror du det bara kör igång då? har du provat?

Comment

Jag har inte provat och jag vet då jag väntar på mitt Wii som är beställt... Men det är väl bara prova? Jag har lite svårt att se varför man inte skulle kunna ha cd1 och 2 på samma dvd om dom nu får plats. Men det är ju bara spekulationer.

Comment

Tänkte bara för enkelhetens skull ha båda samma region. Men kör på olika kvittar ju.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X