Hej, fick äntligen provat mitt wii med wiikey installerat som jag köpt av er (efter att ha väntat en vecka på en sensorbar som ni glömde skicka med
) men kan inte få den att läsa brända spel. Wii sports funkar utmärkt, har inte fått någon setup disc jag laddat ner att fungera heller.
Alla spel jag provat att bränna har varit PAL samt funnits med i tråden över fungerande spel och nerladdade ifrån en populär private torrent tracker där dom har funkat för andra.
Har provat 4 sorters media;
- Verbatim DVD+R
- TDK DVD-R
- FujiFilm DVD+R
- FujiFilm DVD-R
Har dessutom provat alla de ovanstående media på 2 olika brännare;
- Pioneer DVR-111D med hackad firmware som jag läste om här på psxcare
- NEC-3500AG
Bägge brännarna har korrekta inställningar gällande booktype osv. Har provat bränna i olika hastigheter (2x upp till 8x) samt olika bränningsprogram (Nero och Imgburn).
Är det Wiikey Original ni skickar med i era Wii's? Har läst något om att det skall vara problem med Wiikey clone med 3.0 uppdateringen.
Har fått slut på idéer och vet inte vad jag skall göra härnäst, är ju sjukt sugen på att spela
. Provar ni dom inte innan ni skickar iväg dom? Kanske var kass från början isåfall.
MVH
) men kan inte få den att läsa brända spel. Wii sports funkar utmärkt, har inte fått någon setup disc jag laddat ner att fungera heller.Alla spel jag provat att bränna har varit PAL samt funnits med i tråden över fungerande spel och nerladdade ifrån en populär private torrent tracker där dom har funkat för andra.
Har provat 4 sorters media;
- Verbatim DVD+R
- TDK DVD-R
- FujiFilm DVD+R
- FujiFilm DVD-R
Har dessutom provat alla de ovanstående media på 2 olika brännare;
- Pioneer DVR-111D med hackad firmware som jag läste om här på psxcare
- NEC-3500AG
Bägge brännarna har korrekta inställningar gällande booktype osv. Har provat bränna i olika hastigheter (2x upp till 8x) samt olika bränningsprogram (Nero och Imgburn).
Är det Wiikey Original ni skickar med i era Wii's? Har läst något om att det skall vara problem med Wiikey clone med 3.0 uppdateringen.
Har fått slut på idéer och vet inte vad jag skall göra härnäst, är ju sjukt sugen på att spela
. Provar ni dom inte innan ni skickar iväg dom? Kanske var kass från början isåfall.MVH

Comment