Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

lödning beroende wii version?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• lödning beroende wii version?

Jag har kollat runt lite ang hur wiikey ska lödas.. har sett video på en enklare lödning och bilder på en något mer avancerad lödning. antar att den lödning då man löder fast chippet direkt på "moderkortet" kallas quicksolder? eller? kan man göra en sån oavsett om man har en nyare version av wii? såg på bilderna att man skulle fila ner nå grejs och sen löda fast en massa kablar överallt. tacksam för svar

Den sk. quicksoldermetoden är inte alls så enkel som det låter, kortet är så jäkla tjockt så man får vara bra duktig om man ska lösa det,

Jag skrotade en TP-kabel och använde de små trådarna från den som förbindning mellan punkterna, mycket enklare.

Comment

Nej nyare versioner av Wii har inga ben. Därför måste man fila på ickretsen.

Fast iofs allra nyaste har benen kvar men går inte att chippa för att kretsen har blokerat kommunikationen på dom benen..

Kort sagt det funkar inte med vilken wii som hellst...

Comment

Lånar tråden lite: Är det en föråldrad beskrivning som wiikey.cn har på sin sida? Ser inga lödpunkter som ska filas eller ben som finns fast ändå inte. Eller är det jag som är ute och promenerar?
        http://www.wiikey.cn/images/installWiiKey.pdf

Comment

Ja den är föråldrad... Eftersom den versionen av Wii:n i pårincip inte säljs längre...

Comment

Ok, förbannat.... har tänkt skaffa ett wiikey, och mitt Wii verkar vara av väldigt ny modell... Vad gör man om benen sitter där men inte är inkopplade?

Comment

Finns inget chip som kan det idag....
              Men sök och kolla vilken version du har:

http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=28770

Comment

Har LEH129XXX.... "Your Drive Chip is most likely GC2-D2B.Your Drive Pins are most likely cut."

Comment

Kolla på länken som är längstner på den sidan. kanske den ger mer info. Annars borde det fungera men du verkar behöva dremmla fram lödpunkter på kretsen...

Comment

Ok ok.... Vilket lödschema skall jag använda med klippta ben? Är inte så haj på sökfunktionen, verkar det som

Comment

finns det något sätt att kolla om pinsen är klippta innan man köper konsolen? något serienummer på lådan eller liknande?

Comment

har du serienummret kan du kolla här:
                        http://nintendo-scene.com/wiitracker/search.php

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                        Auto-Saved
                        Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                        x
                        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                        x
                        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                        Working...
                        X