Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

D2c chip är på g nu...:)

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• D2c chip är på g nu...:)

"WiiNewz will have exclusive details direct from the source later today. "

Kan chippet vara från team wiikey kanske..

Japp, jag har redan fått email med priser och har min första beställning på gång. Leverans om c:a 1 vecka preliminärt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

DÅ kanske du har lite inside info om hur chippet ser ut t.ex.?
      Är det ett 30 sladdars lödjobb eller har dom minskat det på den slutgiltliga produkten?

Comment

Så, om man tittar på loggan så är det "Team Wiikey" som är tillverkare och skapare? De är ju kända för att lova mycket och göra... inget.

hmmm.
        1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

Nä dom lyckas aldrig få fram nått eller?
          Dom var först ut med ett chip till wii eller iaf bland dom första. Dom har lyckats levera firmware uppgradering. Även config skivor och bad flash recovery skivor.
          Dom är nu FÖRST ut med ett chip till D2c maskinerna.
          Skulle säga att dom lyckas leverera i allra högsta grad. Dom kanske inte är snabba när det gäller utlovade saker men det funkar iaf..

Comment

Priser?

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
            Japp, jag har redan fått email med priser och har min första beställning på gång. Leverans om c:a 1 vecka preliminärt.

Går det att säga nåt om priserna?
            I relation till priset (inkl. arbetet) för wiikey kanske?

Comment

Original inlägg av RalleB Visa Inlägg
              Nä dom lyckas aldrig få fram nått eller?
              Dom var först ut med ett chip till wii eller iaf bland dom första. Dom har lyckats levera firmware uppgradering. Även config skivor och bad flash recovery skivor.
              Dom är nu FÖRST ut med ett chip till D2c maskinerna.
              Skulle säga att dom lyckas leverera i allra högsta grad. Dom kanske inte är snabba när det gäller utlovade saker men det funkar iaf..
              Jodå. De har utvecklat mycket men vi frånkommer inte faktum att de lovar mycket som de skjuter fram flera månader och de svarar inte på mail tex. Hur som helst så fungerar ju deras produkter.
              1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

http://www.d2ckey.com/

Sidan för chippet är nu uppe..

Comment

c:a 5-600:- för chippet + c:a 1000:- för montering får man nog räkna med :-)
                  Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Låter finfint Hansi, rätt pillrigt att löda så det kommer nog inte bli speciellt många hemmapulare kvar som orkar löda detta inferno av lödpunkter. (30st)

Chippet går att få tag på för under 300:-, men som sagt det är lödningen som kostar, kan tänka mig att det tar ca 30 minuter och borde då kosta ca 500:- i arbetskostnad (förutsatt att man blivit skillad såklart)

/Gem

Comment

Original inlägg av Gemet Visa Inlägg
                      Låter finfint Hansi, rätt pillrigt att löda så det kommer nog inte bli speciellt många hemmapulare kvar som orkar löda detta inferno av lödpunkter. (30st)

Chippet går att få tag på för under 300:-, men som sagt det är lödningen som kostar, kan tänka mig att det tar ca 30 minuter och borde då kosta ca 500:- i arbetskostnad (förutsatt att man blivit skillad såklart)

/Gem
                      "skillad"

Comment

Ding! (You have gained a level in advanced modding(101))

Comment

För en oinvigd vad står D2c. Och vad är skillnaden på ett sådant chip och ett "vanligt" winja?

Comment

Vart hittade du dessa nya chippen för 300:- ?

Comment

hos en återförsäljare jag anlitar i Frankrike.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X