Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Shop...

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Shop...

Hej!

Jag undrar vilken av Wii-enheterna man ska välja om man ska köpa en Wii i PsxCare-shopen...det finns olika chipp o olika priser men jag blir lika klok....kan ni rekommendera någon?

Mvh
    Lundberg
    Hell was made in heaven

Jag har WiiKEy och är mycket nöjd....
    Har ju inget annat så kan inte säga så mycket om dom....

Comment

Du skall vällja wii+wiikey... det finns inte något bättre i dagsläget..

Comment

Ok tack för svaren...hur stor risk är det att bricka en färdigchippad Wii med någon bränd skiva? Har själv xbox360 utan att sånt kan inträffa....
        Hell was made in heaven

Comment

Original inlägg av sixpack Visa Inlägg
          Ok tack för svaren...hur stor risk är det att bricka en färdigchippad Wii med någon bränd skiva? Har själv xbox360 utan att sånt kan inträffa....
          Såvida du bara spelar PAL-spel på en PAL-enhet, så är risken minimal. Risken finns isf bara i framtida firmware-uppdateringar som eventuellt skulle kunna ställa till det för chippen. Firmware-uppgraderingar brukar följa med en del nya titlar.

Comment

Så när det följer med nyare titlar så ska man INTE uppgradera eller?
            Hell was made in heaven

Comment

Original inlägg av sixpack Visa Inlägg
              Så när det följer med nyare titlar så ska man INTE uppgradera eller?
              Jodå, såvida det är ett PAL-spel med en integrerad firmware-uppdatering och du har en PAL-enhet. Vad jag menade är att man kan ju inte säkert veta om Nintendo framöver kommer släppa en firmware-version som sabbar för chippen.

Comment

Vill du spela Gamecube-spel?

Ja: Välj WiiKey. Glöm inte att uppdatera annars får du inte ljud i ett fåtal spel.
                Nej: Då kan du välja WiiFree eller YAOSM, som kostar 200 kr mindre. Du kan fortfarande spela GameCube-spel med de chippen om du skulle vilja, men de saknar audio fix så vissa spel kan sakna ljud.

Några spel som kräver audio fix (gäller även originalversioner av spelen):
                Eternal Darkness
                Star Fox Adventures
                Wave Race Blue Storm
                (det kan vara fler än de, men det är de jag känner till)

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X