Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Wiikey + D2B cut legs -> Bakups works only one time, have the same problem on 4 Wii's

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Juurgen Visa Inlägg
    Dur har ju lött fel på dom 2 stora

Nej det har jag inte, har bara använt nr.1 alternativa anslutning, har prövat båda

Comment

På bilden tycker jag det ser ut som du slipat fram fel pinne. Ser ut som du lött på pinne nr 10 istället för nr 9 (från vänster) med den tredje kablen. Svårt att se dock på bilden.

Comment

Efter många svar på flera olika forum har jag nu rensat upp lödningen... alla dock lika.

Rensa upp lödningen...

Bilder på nya installationen

Men får wii'et inte att läsa backupper, orginal skivor går som en dans

finns det inga mer tipps

Comment

Tycker det ser bra ut nu, möjligvis att jord ser lite fishy ut men inte så att det inte skulle bli kontakt. Mitt enda råd är att mäta, mät på chippet när du har igång Wii:et så att du har Vdd (3,3 eller 5 vilket det nu är) där, så du inte har nån stor spänningsförlust nånstans. Mät också på signalkablar så du har bra kontakt.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X