Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Wiikey 1.9b uppgraderin

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Wiikey 1.9b uppgraderin

Hej

Jag har en wiikey som funkat mkt bra och jag har även kunnat uppdatera den över nätet. Spelen har inte heller varit några problem att köra.

Dock upptäcker jag nu när jag försöker flasha mitt wiikey till 1.9b att den gör testen och sen säger:

ERROR: test failed!
    "check your connections and try again"

Har bränt om till olika skivor och hela tiden samma fel, Har även testat utan mina gc kontrollers ikopplade men alltid samma felmeddelande.

Några förslag?

Löste det själv

Varje gång skivan ber dig trycka på A knappen, ta då ut skivan och sen tryck på A knappen. Sen sätt in skivan igen efter den gjort varje delmoment. Och till slut säger Homer, antar det är han, något och sen är firmwarepatchen klar.

Nu har jag testat med alla mina spel, cirka 30st, och alla funkar finfint =)

Nu e det dax att klara av SPM och sen börja med Metroid!

Ha det

Comment

tackar för hjälpen fick samma sak som dig men det löste ju sig riktigt bra med din hjälp

tackar

Comment

Jag hade samma problem som SkalmanWii och testade hans lösning, vilket funkade superbt. Problemet är att mitt Wii fortfarande ger mig ett Unable to read disc när jag stoppar i super mario galaxy.

Borde väl ha fungerat nu, eller?

Comment

Original inlägg av ToTFoF Visa Inlägg
          Jag hade samma problem som SkalmanWii och testade hans lösning, vilket funkade superbt. Problemet är att mitt Wii fortfarande ger mig ett Unable to read disc när jag stoppar i super mario galaxy.

Borde väl ha fungerat nu, eller?
          nej du måste updatera me 1.9g först innan du kan spela smg
          Karate e de bästa som finns

R.I.P Bruce Lee

Comment

Original inlägg av Apakarta Visa Inlägg
            nej du måste updatera me 1.9g först innan du kan spela smg
            Var väl lite otydlig men det är alltså 1.9g-uppgraderingen som jag har kört. Trots detta kan inte wiit känna igen smg-skivan. Även om jag ställt in mitt wiikey till regionfree så ska jag prova att bränna en kopia med Regionfree och se om det är där felet ligger.

Comment

kör du me brickblocker?

R.I.P Bruce Lee

Comment

På ena skivan har jag lagt in brickblocker...

Comment

kk du kör me metroid prime metoden

R.I.P Bruce Lee

Comment

kk du kör me metroid prime metoden
                    Jo, men får det inte att fungera.

Comment

men berätta hur du gör

R.I.P Bruce Lee

Comment

men berätta hur du gör
                        Bränt två kopior av SMG. En med brickblocker och en utan (fast bägge har patchats med regionfree).

Började med att sätta i den utan brickblocker. Den började uppdatera ocj jag drog sladden vid ca 20%.

Startade om och satte istället in den skiva som hade brickblocker. Då fick jag "unable to read disc".

Som en sidenote kan jag säga att jag tankat hem, på nytt, wiikeys 1.3-configskiva. Får samma "unable to read"-meddelande då jag försöker köra den.

Blir lite lagom avis på alla som fått det här och funka

Comment

kk...har ingen aning om vad de e för problem.....dåliga skivor kanske?

R.I.P Bruce Lee

Comment

kk...har ingen aning om vad de e för problem.....dåliga skivor kanske?
                            Kan ju vara så. Men lite konstigt att den kan läsa ena skivan men inte den andra, som vara v samma märke. Ahja, får la testa mig fram.

Comment

Av ren nyfikenhet

Ni som hade samma strul med firmwareupdate:en 1.9b - är det samma lösning på 1.9g versionen? Alltså att ta ut skivan vid varje "knapp A" moment?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X