Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

den nya wiikey updaten e här!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av hadirajan Visa Inlägg
    Måste bara dubbelkolla lite innan jag sätter igång.
    Som jag förstår det så är det bara att göra på samma sätt som MP3 NTSC versionen?
    Man bränner 2 skivor. En rak kopia och en som man kör brickblocker på.
    Man kör första skivan och uppdaterar till 15% och rycker sladden, sedan är det bara att starta upp igen och köra med den brck blockade versionen?
    Den här tråden handlar om att uppdatera sitt WiiKey till 1.9g

Kolla tråden om SMG för info om hur du gör med det spelet.

Comment

Ok, så jag är helt ny på det här. Har precis satt in ett Wiikey i min Wii.
      1,9b finns att ladda ner i form av en iso fil så det är inget problem. När det kommer till 1,9g finns den enbart som en rar fil som på min mac ivarje fall unrarar (konstigt ord, men jag hoppas ni förstår vad jag menar) sig själv om man ska ladda ner den. Jag har även laddat ner filen och jag antar att jag kan komprimera filen efteråt.
      Men nu till frågan.
      Är det rar filen som jag ska bränna på en cd el dvd? Eller finns det även en iso med betan?
      Behöver jag göra något med filen innan jag bränner den?

Comment

Original inlägg av Azaktreaz Visa Inlägg
        Ok, så jag är helt ny på det här. Har precis satt in ett Wiikey i min Wii.
        1,9b finns att ladda ner i form av en iso fil så det är inget problem. När det kommer till 1,9g finns den enbart som en rar fil som på min mac ivarje fall unrarar (konstigt ord, men jag hoppas ni förstår vad jag menar) sig själv om man ska ladda ner den. Jag har även laddat ner filen och jag antar att jag kan komprimera filen efteråt.
        Men nu till frågan.
        Är det rar filen som jag ska bränna på en cd el dvd? Eller finns det även en iso med betan?
        Behöver jag göra något med filen innan jag bränner den?
        Hej!
        Du ska inte bränna rar filen. Packa upp 1.9g-beta och bränn isofilen: bootdisc.pal om du nu har en Pal konsol.

Läs även readme filen:
        wiiKey update v1.9g
        ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
        This is a BETA HOTFIX released as an immediate response to
        feedback from users regarding SMG. It comes with absolutley no
        warranty, guarantees or even bananas. Use it at your own risk!
        Last edited by snowbiz; 2007-11-02, 13:42.

Comment

Original inlägg av rbt Visa Inlägg
          Den här tråden handlar om att uppdatera sitt WiiKey till 1.9g

Kolla tråden om SMG för info om hur du gör med det spelet.
          Oops, sorry hamnade i fel tråd..

Comment

Original inlägg av snowbiz Visa Inlägg
            Hej!
            Du ska inte bränna rar filen. Packa upp 1.9g-beta och bränn isofilen: bootdisc.pal om du nu har en Pal konsol.

Läs även readme filen:
            wiiKey update v1.9g
            ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
            This is a BETA HOTFIX released as an immediate response to
            feedback from users regarding SMG. It comes with absolutley no
            warranty, guarantees or even bananas. Use it at your own risk!
            Om jag laddar ner via wiikey.cn - får jag wiikey 1,9b iso (jap,pal,usntsc) om jag klickar på nerladdningslänken för 1,9g + en txt fil vid namn 1,9g-beta.
            Hur får jag tag i iso filen för 1,9g?
            Edit* Kan det vara så att iso filen för 1,9g-betan även heter 1,9b. Mappen som filerna ligger i heter update 1-1 till skillnad från update 1 som 1,b ison ligger i?
            Last edited by Azaktreaz; 2007-11-02, 16:16.

Comment

Om jag laddar ner via wiikey.cn - får jag wiikey 1,9b iso (jap,pal,usntsc) om jag klickar på nerladdningslänken för 1,9g + en txt fil vid namn 1,9g-beta.
              Hur får jag tag i iso filen för 1,9g?
              Edit* Kan det vara så att iso filen för 1,9g-betan även heter 1,9b. Mappen som filerna ligger i heter update 1-1 till skillnad från update 1 som 1,b ison ligger i?

Länken heter http://www.wiikey.cn/dl/1.9g-beta.rar (1.9g-beta.rar) så jag får då inte något om b-firmwaren. I filen går det inte att se vilken firmware det är. I readme.txt står det klart och tydligt 1.9g så om du får något annat töm din cache och ladda från läken på förstasidan.

Comment

HEJ! Jag har SMG japansk version. Jag har en Wii från japan. Angående wiikey 1,9g. Jag har hört att man måste ladda ner rätt region av fil för uppdatering till min wiikey. Finns det olika versioner av wiikey? Tänk om jag har en japansk wii med usa Wiikey eller japansk wii med japansk wiikey. Hur kan veta vilken jag har?

Comment

Aha. Jag provade att ladda ner filen via min uråldrigaPC - där fick jag minsann fram en iso fil.
                  Däremot om jag laddar ner samma fil på macen får jag bara en txt fil.
                  Varför?
                  Sedan har jag samma fråga som föregående - (varför syns inte forumet när man skriver?) Har själv en US Wii och har ingen aning vartifrån chippet kommer - det är ivarje fall köpt i Sverige Måste väll vara konsolens region man går efter eller?
                  *Edit - nu har jag i varje fall brännt ison utan problem. Jag la filen på en USBsticka som jag sedan förde över till macen (fan PCn har inte ens någon dvdbrännare ) Sedan var det bara att bränna som vanligt via Diskutility
                  Men det är väll US ver jag ska använda nu va
                  Last edited by Azaktreaz; 2007-11-02, 21:34.

Comment

Fortfarande ingen som har svarat på våra frågor....Undrar vad som händer om man väljer fel region vid uppdatering av wiikey?

Comment

Original inlägg av feifam Visa Inlägg
                      HEJ! Jag har SMG japansk version. Jag har en Wii från japan. Angående wiikey 1,9g. Jag har hört att man måste ladda ner rätt region av fil för uppdatering till min wiikey. Finns det olika versioner av wiikey? Tänk om jag har en japansk wii med usa Wiikey eller japansk wii med japansk wiikey. Hur kan veta vilken jag har?
                      Det är konsollens version som du ska bränna. Så att wiikey:t vet vad för "språk" den ska översätta andra spel till...
                      Dvs bootspåren...

Comment

Sådärja nu har man spelat lite av detta underbara spel. Var ju inte så svårt att få igång som det lät.
                        Samtidigt förstår jag fortfarande inte varför jag bara får ner en txtfil om jag tar hem 1,9g via mac?
                        Hursomhelst löste det sig för mig, tack vare Windows

Comment

Sådärja nu har man spelat lite av detta underbara spel. Var ju inte så svårt att få igång som det lät.
                          Samtidigt förstår jag fortfarande inte varför jag bara får ner en txtfil om jag tar hem 1,9g via mac?
                          Hursomhelst löste det sig för mig, tack vare Windows
                          Hur bar du dig åt för att ladda ner filen på macen? Jag laddade just ned den (med Firefox) och packade upp med "unrar" (som jag nog har installerat med fink nån gång i tiden) och jag får då fram alla iso-filern tillsammans med readme.txt.

Om jag dubbelklickar på rar-filen och låter Stuffit packa upp den får jag samma sak.

Comment

Jag tänker updatera min wii som är chippad med ett wiikey kort. Det är första gången och jag undrar ifall det räcker med att endast ladda ner senaste frimewren från wiikey.cn och installera den eller ifall man måste göra något mer?

har förövrigt varit inne på wiikey.cn sidan och undrar vad det är som ma ska ladda ner därifrån, det finns "setup disc", "update disc" och "recovery disc".
                            Last edited by superdepor; 2007-11-03, 21:58.

Comment

Du "ska" ta hem update disc 1.9g samt om nödvändigt sen köra setup discen för region overrun och så..
                              Men bara om det behövs. Borde vara helt ok bara du kör update discen. Ta hem det och bränn ner den version som du har på din konsoll...

Comment

Har sedan tidigare uppdaterat till 1.9b och kört setupdiscen. När jag nu försöker köra 1.9g så kommer jag så långt att programmet "testar" flashningen (räknar upp till 100%) och sen får jag felmeddelandet "Error - Try again" med röd text och allt låser sig.

Någon som har en idé om vad det är som skiter sig?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X