Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Få igång ditt Super mario galaxy Manual klockrent (Wiikey)

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Får ett allvarligt bryt snart. Har lyckats uppdatera till 1.9g. Sen lyckas jag med första halvan av det här tricket, dvs jag avbryter uppdateringen vid ca 20%. Men, sen kan Wiit inte läsa skiva nummer två som har brickblocker på sig. Har kört med brickblocker 1.2.

Det kanske inte är meningen att jag och Mario ska få spendera nån mer tid tillsammans

Comment

Ngn Som Kommer PÅ Hur Man Lyckas FÅ Tillbaka Settings I Sin Semibrickade Wii Pma Eller Posta Är Ni SnÄlla. Kan Tillochme Betala FÖr Att FÅ Detta Att Funka Igen.

//zezam

Comment

Hallå alla, kan uppdatera er lite med vad jag har för problem. Jag får unreadable disc, några förslag på åtgärd? Bränner naturligtvis i 2x på kvalitetsskivor, i det här fallet Maxell men ingen lycka, testat lägga/ställa wii'n men det är ingen skillnad där heller. några tankar?

Comment

Original inlägg av masse138 Visa Inlägg
          Hallå alla, kan uppdatera er lite med vad jag har för problem. Jag får unreadable disc, några förslag på åtgärd? Bränner naturligtvis i 2x på kvalitetsskivor, i det här fallet Maxell men ingen lycka, testat lägga/ställa wii'n men det är ingen skillnad där heller. några tankar?
          Samma för mig!

Comment

Har ni kört setupdiscen för wiikeyt?
            Kan vara det som spökar. Att regionoverride är off eller något liknanade...
            Kolla för säkerhets skull

kanske sänka hastigheten på läsaren tex...

Comment

ingen med lösning för att få tillbaka sina settings??

Comment

Jag har en lösning på mitt problem nu åtminstonde. istället för att lyssna på bavermus borde jag ha kört på EvenSteven's lilla guide. Jag körde regionfrii och då kickade allt igång utan problem. Jag uppskattar ändå guiden bavermus nu vet alla, brickblocker och regionfrii är viktigt. config disken fick jag felmeddelande på så inställningar för regionsfritt kunde jag inte göra. därför blev regionfrii lösningen
                Last edited by masse138; 2007-11-04, 22:42.

Comment

Ja sänkte dvd read speed..region overrun "on"...brände 2st skivor..en med brickblocker och en vanlig..körde oxå som bavermus sa..och d var d enda som funkade för mig...ajja nu funkar d iaf

Comment

Alltså.

"2. stoppa i smg "vanlig" i wiiet när uppdateringen startar låter du han gå upp till Mellan 15-20% där någonstans rycker du sladden till wiiet."

Jag skulle ALDRIG göra en sådan sak, ni har ju ingen aning om vad uppdateringen gör eller vilka följder det får om man avbryter installationen halvvägs.

Vänta på PAL versionen istället.

Comment

Skulle aldrig riskera att bricka wiiet för å spela ett spel 2 veckor innan PAL release. JAg kan gott vänta.

Comment

Ja men nu gick det ju bra Har svårt å tro att nånting skulle hända nu när allting fungerar, tror ja till och med ryckte kabeln vid 30% men slapp ändå dubbla kanaler

Comment

Alltså, det är mot all logik att göra en sådan här sak.
                          Tycker att alla som ger sådana här råd SKALL skriva att det finns risker med att dra ut sladden medans en uppgradering sker. Titta på alla hemsidor som har sådant här, dom friskriver sig alltid.
                          Tycker att det är väldigt oansvarigt av Bavermus att INTE informera om riskerna att göra på detta vis eftersom det är känt att det kan skapa problem.
                          Last edited by MuRRe_C; 2007-11-05, 14:09. Anledning: Grammatiska fel

Comment

Original inlägg av MuRRe_C Visa Inlägg
                            Alltså, det är mot all logik att göra en sådan här sak.
                            Tycker att alla som ger sådana här råd SKALL skriva att det finns risker med att dra ut sladden medans en uppgradering sker. Titta på alla hemsidor som har sådant här, dom friskriver sig alltid.
                            Tycker att det är väldigt oansvarigt av Bavermus att INTE informera om riskerna att göra på detta vis eftersom det är känt att det kan skapa problem.

ja fysaten Inga settings kvar. Måste väll gå att fixa en semibrickad wi eller ?? Ingen expert här inne på forumet??

//Zezam

Comment

Det säger ju sig själv att det inte är någon jättelistig idé att slita ut strömsladden mitt under pågående firmwareuppdatering Att det inte "verkar" ha någon negativ effekt innebär ju inte att det längre fram kan få tråkiga konsekvenser. Något är det ju som ändras eftersom spelet fungerar efter proceduren men inte innan.. ingen verkar veta vad som händer.. typ en femtedel av firmware ändras? Låter jättesmart att göra nåt sånt bara för att man är så girig på att få lira ett spel två veckor tidigare...

Comment

fan va dum ja är att ja inte tänkte på vad som kan hända :P
                                men gjort är gjort... får väll hoppas på att de inte blir nå strul senare.
                                Last edited by Frotti; 2007-11-05, 22:33.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X