Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Strul med SMG & wiikey

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av zane Visa Inlägg
    Hej ToTFoF.
    Hoppas det kommer fungera för dig. Det låter som att du hade samma problem som jag hade.. Provade bränna ut cirka 10 skivor, alla på olika sätt.. När jag hittade den här: http://psx-scene.com/forums/wiikey/5...nfig-disc.html fungerade allt till 100%..

Lycka till.. Observera att du måste ha en GC-dosa bara =)..
    Kom ihåg att köra Filechop på den (om du inte använder IMGburn eller nått som fungerar utan filechop).

Säg gärna till om det funka eller inte..
    Jag blir inte klok på det här alltså. Jag laddade hem GCOS 1.2 PAL enligt din länk. Stoppade in den i Wii:t och ändrade Region override till OFF. Glad i hågen stoppade jag sedan i 1.9G Hotfix men fick precis samma problem som tidigare.

1. Först kör skivan igång och sen ber den mig att trycka på A eller reset.
    2. Därefter "testar" den och räknar upp till 100%.
    3. Därefter tar det en 6-7 sekunder och en röd text säger "Error, check your connections bla bla bla".

MEN, om jag gör såhär:

1. Sätter i 1.9G Hotfix. Där skivan ber mig trycka på A eller reset så tar jag först ut updateskivan med ejectknappen, då får jag grön text och "test succesful".
    2. Då programmet ber mig trycka på en valfri knapp sätter jag först i skivan igen och trycker sedan på A. Därefter läser skivan igen och programmet ber mig trycka på A eller reset. Då tar jag åter igen ut skivan innan jag trycker på A. Då funkar det och när den räknat upp till 100% så säger Homer You're all nuts, eller nåt sånt.

Alltså, trots att jag satte region override till OFF med hjälp av config 1.2 GC (ja, jag har en sån kontroll) så är fortfarande enda sättet för mig att höra homers röst på slutet av 1.9G updaten att köra med "eject-knepet" som jag läste om på nåt forum (kanske det här, kommer inte ihåg).

Behöver jag ens nämna att jag fortfarande får Err0r 001 Unauthorized device detected när jag sätter i SMG.

Trodde verkligen att det här med configskivan skulle göra susen. Nu börjar jag misströsta på allvar

Comment

Original inlägg av ToTFoF Visa Inlägg
      Jag blir inte klok på det här alltså. Jag laddade hem GCOS 1.2 PAL enligt din länk. Stoppade in den i Wii:t och ändrade Region override till OFF. Glad i hågen stoppade jag sedan i 1.9G Hotfix men fick precis samma problem som tidigare.

1. Först kör skivan igång och sen ber den mig att trycka på A eller reset.
      2. Därefter "testar" den och räknar upp till 100%.
      3. Därefter tar det en 6-7 sekunder och en röd text säger "Error, check your connections bla bla bla".

MEN, om jag gör såhär:

1. Sätter i 1.9G Hotfix. Där skivan ber mig trycka på A eller reset så tar jag först ut updateskivan med ejectknappen, då får jag grön text och "test succesful".
      2. Då programmet ber mig trycka på en valfri knapp sätter jag först i skivan igen och trycker sedan på A. Därefter läser skivan igen och programmet ber mig trycka på A eller reset. Då tar jag åter igen ut skivan innan jag trycker på A. Då funkar det och när den räknat upp till 100% så säger Homer You're all nuts, eller nåt sånt.

Alltså, trots att jag satte region override till OFF med hjälp av config 1.2 GC (ja, jag har en sån kontroll) så är fortfarande enda sättet för mig att höra homers röst på slutet av 1.9G updaten att köra med "eject-knepet" som jag läste om på nåt forum (kanske det här, kommer inte ihåg).

Behöver jag ens nämna att jag fortfarande får Err0r 001 Unauthorized device detected när jag sätter i SMG.

Trodde verkligen att det här med configskivan skulle göra susen. Nu börjar jag misströsta på allvar
      Provat att sätta in 1.9G hotfixen direkt utan att lägga in 1.9B?
      PS2 DMS4 PRO
      Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
      PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
      PS3 Slim 160GB original
      NDS Lite M3 Real 8GB

Comment

Original inlägg av Lillejan Visa Inlägg
        Provat att sätta in 1.9G hotfixen direkt utan att lägga in 1.9B?
        Japp. Ska region override stå på ON eller OFF för att man ska lyckas flasha med 1.9G? Här i tråden, ovan, står det att den ska vara OFF men jag har läst i en annan tråd att den ska vara ON.

Comment

Jag hade min på ON från första början, så prova dig fram bara..
          Ser att jag har Firmware 3.1E, checka så att du oxå har de, anslut till internet annars å uppdatera
          Wii+WiiKey (1.9g, firmware 3.1E)
          Verbatim DVD-r 16x
          Bränner alltid på 4x hastighet

Comment

Original inlägg av ToTFoF Visa Inlägg
            Japp. Ska region override stå på ON eller OFF för att man ska lyckas flasha med 1.9G? Här i tråden, ovan, står det att den ska vara OFF men jag har läst i en annan tråd att den ska vara ON.
            Skaffa fram en GCOS configdisc och sätt REGIONFREE till ON, då bör Wiikey.cns configdisc 1.3 fungera utan problem.
            Last edited by amerald; 2007-11-21, 00:48.

Comment

Hade sedan tidigare 3.1E så där ligger inte problemet. Har prövat att sätta regionfree till både on och off för att sedan köra 1.9G men det funkar inte oavsett.

Mitt problem är alltså att då jag använder mig av A-knappen eller trycker på RESET då updateprogrammet ber mig om det så "testar" den upp till 100% och sen får jag felmeddelande. Varje gång. Har testat att bränna updateskivan både med och utan filechop, samma tråkiga resultat.

Comment

Okej.. Jobbigt läge.
                Vilken version av SMG har du? Jag kör på "Super Mario Galaxy PAL Wii-WiiZARD" och den fungerar utmärkt.

Prova bränna ut en ny 4x hastighet, utan brickblocker. Om Wii't frågar efter uppdater, så tacka JA och låt den uppdatera.

Hoppas det fungerar.
                Verbatim DVD-r 16x

Comment

Okej.. Jobbigt läge.
                  Vilken version av SMG har du? Jag kör på "Super Mario Galaxy PAL Wii-WiiZARD" och den fungerar utmärkt.

Prova bränna ut en ny 4x hastighet, utan brickblocker. Om Wii't frågar efter uppdater, så tacka JA och låt den uppdatera.

Hoppas det fungerar.
                  Fast jag har svårt att se att en ny skiva skulle göra någon skillnad. Wii:t känner ju igen den skiva som jag redan bränt, samma som din btw, och man hör marios glada röst. Det är först när jag klickar på start som jag får det där jobbiga felmeddelandet "error 001.. .. "

Brickblocker har jag inte lagt in på den men det ska ju inte spela någon roll eftersom jag har ett PAL-wii och det är en PAL-version av smg?

Nä, mitt Wii uppträder som om jag inte har lyckats med 1.9G-updaten, det är nog snarare där mitt problem ligger.

Jag får alltså felmdeelenade då jag försöker testa flashningen av updaten. "Check your connections and try again". Kan det vara så att det är något med lödningen (lödde inte själv utan köpte det färdigchippat från butik)?

Hansi, sånt borde väl du ha koll på?

Comment

Tror nog inte att det är fel på lödningen, då det är fler som haft problemet med uppdateringen.
                    Har du provad med följande sätt

? Sätt i 1.9g-skivan och starta den.
                    ? Innan du trycker på reset för att starta testflashning, ta ut skivan..
                    ? Låt den jobba till 100%
                    ? När den kommit 100% så sätter du i skivan igen, tryck reset...
                    ? Nu tänker den i några sekunder
                    ? Ta ut skivan innan riktigt flashning sker
                    ? En röd text borde komma upp om att det lyckades, när du trycker på reset igen borde du höra homers röst "your'e all nuts"..
                    Verbatim DVD-r 16x

Comment

Har du alltid GC-kontrollen ikopplad?
                      Om så testa utan och kör reset-metoden.

Comment

Tror nog inte att det är fel på lödningen, då det är fler som haft problemet med uppdateringen.
                        Har du provad med följande sätt

? Sätt i 1.9g-skivan och starta den.
                        ? Innan du trycker på reset för att starta testflashning, ta ut skivan..
                        ? När den kommit 100% så sätter du i skivan igen, tryck reset...
                        ? Nu tänker den i några sekunder
                        ? Ta ut skivan innan riktigt flashning sker
                        ? En röd text borde komma upp om att det lyckades, när du trycker på reset igen borde du höra homers röst "your'e all nuts"..
                        Yes, har testat att göra så här ett par gånger och det har alltid "lyckats". Problemet är ju då bara att jag får det härliga Error 001 när jag sätter i SMG så uppenbarligen lyckas det inte ändå.
                        Har du alltid GC-kontrollen ikopplad?
                        Om så testa utan och kör reset-metoden.
                        Har testat att köra:

- GC kontroll i och trycka på A-knappen
                        - GC-kontroll i och resetknappen
                        - GC-kontroll ur och reset

Inget har funkat.

Ni förstår min frustration? Det känns ju som att alla, utom jag, har lyckats vid det här laget.

Comment

Har tyvärr inga fler idéer..
                          sry m8, men det ska funka =P
                          Verbatim DVD-r 16x

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                          Auto-Saved
                          Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                          x
                          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                          x
                          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                          Working...
                          X