Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Behövs config skivan för att uppdatera wiikey?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

1.9g ska vara likadan som 1.9b, enda skillnaden är att 1.9g har ett fix för att kunna lira Super Mario Galaxy (där av just bokstaven G i 1.9g)..

Så uppdatera till 1.9g du, jag kan i alla fall fortfarande lira samtliga spel på mitt wii, har varvar Zelda 2 gånger, så det har jag inte testar.. Men som sagt, alla andra spel fungerar för mig..

Som svar på din fråga:
    ? Ja, du kan lägga in 1.9g. (observera att det är en beta-version, så inga garantier följer med så du vet)..
    ? Ska du inte lira SMG räcker det med 1.9b, tills det kommer en nyare "riktig" uppdatering.
    Wii+WiiKey (1.9g, firmware 3.1E)
    Verbatim DVD-r 16x
    Bränner alltid på 4x hastighet

Comment

Hej!

Jag har problem att uppdatera mitt wiikey till 1.9b och 1.9g

Får ett felmeddelande varje gång jag försöker testflasha och uppdatera som säger "check connections bla bla bla".

Då testade jag ejectmetoden dvs. att jag tar ut skivan när testflashningen är på 100% och jag får success. Gör samma sak efter jag uppdaterat och fått update complete efter att jag tagit ut skivan efter 100%. Jag hör Homer säga "you're nuts" eller nått liknande.
      Mario Galaxy (Jap) säger fortfarande "error 001"
      Alla andra spel flyter på som vanligt.
      Jag hade dock 3.1 J innan jag testade uppdatera wiikey. Kan det ha någon betydelse?

Jag har Japanskt Wii

Nån som vet vad som kan göras för att få det att funka?
      Last edited by imbrue; 2007-11-23, 15:38.

Comment

Du uppdaterade då väl med 1.9g JAP antar ja?

Comment

GUID till Noobies:
          Bränn ut filen PAL till en dvd Verbatim skiva i Nero eller IMGburning... bara farten är i 4X

Sätt in skivan i ditt Wiii

sätt in din nya dvd i din wii

Följ instruktionen

Restarta din wii

Och vips så fungerar det
          www.cptrottoaren.se
          www.tobiashansson.se
          www.tobiashansson.se/starzinger

Comment

Japp jag uppdaterade med 1.9g JAP.

Ska nog testa att bränna med verbatim 4x hastighet.

E det nån som fått igång japanska versionen av SMG på ett japanskt wii vore jag väldigt tacksam för information om hur ni gjorde.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X