Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp mig!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hjälp mig!

Hej jag heter Valter och jag har cippat mitt wii hos Psxcare.
    och så har jag laddat ner spel från The pirate bay och köpt Toast och köpt Verbatim dvd-r. Jag öppnar wii filen i Toast jag tror den heter: Cooking_Mama_PAL_MULTI5_READ_NFO_Wii-WiiERD.
    Jag stoppar in en skiva och klickar på ISO 9660 och sedan på burn.
    sen när den är klar så stoppar jag in skivan i mitt wii och det står: "Dis k not found" vad är felet?

Vad står det i NFO filen då tro som är så viktigt att det står i releasenamnet att man skall läsa den :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

NFO:n påpekar bara att deras tidigare "PAL" release var fubar.. och att detta är en proper.

Ska strax prova och kan återkomma med svar om det funkar.

Comment

Jag öppnar wii filen i Toast jag tror den heter: Cooking_Mama_PAL_MULTI5_READ_NFO_Wii-WiiERD.
        Öppna den i Unscrambler istället.
        sigpic

Comment

Toast? iso9660? Ingen aning vad det är för brännarprogram eller fil men de flesta bränner med imgburn eller nero. Ladda hem imgburner och testa med det istället. Vad heter filen du försöker bränna? Det borde inte heta iso9660 utan istället något liknande som wiied-cm.wii. de brukar dessutom vara nerpackade i rar-filer som man måste packa upp.

Comment

Ok, detta är vad du ska göra.

Är det en .wii fil följ dessa punkter:

-Konvertera filen till med hjälp av unscrambler (då blir det en iso-fil)
            -Bränn den imageburn på låg hastighet.

Är filen redan iso?

-Bränn den i imageburn på låg hastighet.
            sigpic

Comment

Original inlägg av Grima Visa Inlägg
              .

Är filen redan iso?

-Bränn den i imageburn på låg hastighet.
              Hur långsamt är låg hastighet? 10x?

Comment

Toast = mackintorsk :-)
                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Releasen funkade fint här iaf. och kommer som en .iso efter uppackning. Du behöver inte använda unscrambler eller likn. utan bara bränna med vilket program du nu använder.

Kör ImgBurn 4X, en Nu DDW-082 DVD-RW, och TDK DVD-R för tillfället, funkar kanon med allt (CMC MAG AM3 dye).

Sen om det är problem med Toast (Macar) och Wii vet jag inget om.

Lycka till!

Comment

Toast förstår sig inte på moderna företeelser som layerbreak vad jag förstått...

Comment

var kan man ladda ner img burn för mac då?

Comment

Ladda hem en pc för imgburn istället...

Comment

hahaha

Comment

men !!! ok men om jag har laddat ner ett spel på mac kan jag då dra över det på ett memorystic och sendan bränna det i pcn? men jag har ju iget memorystick på 5 gb

Comment

Du kan ju alltid prova andra brännarprogram till OSX.. t.ex. Burn.
                              Eller LiquidCD, eller använda det inbyggda Disk Utility (inbyggt såsom jag förstått det iaf).

LiquidCD är gratis. Bara att söka efter det. Bara för att Toast är kasst betyder det inte att alla program till OSX måste vara det..

Lycka till

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X