Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Wiikey "unable to read the disc"

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Wiikey "unable to read the disc"

Hej,

Jag har ett Wiikey-chip i min Wii, det har funkat kanonbra från start. Men så häromdagen så vägrade mitt Wii ta emot mina backup-skivor, de spel jag har spelat flertalet gånger tidigare gick inte längre att spela. Jag får ett felmeddelande som säger "unable to read the disc" och sen check the manual eller dyl. Dock står det inget om att man ska starta om konsolen.
    Jag har nyligen installerat wiikey uppdateringen 1.9g, och wii-versionen är 3.1E. Super Mario funkade bra ett par dagar innan dessa problem uppstod. Nu kan jag inte ens få igång uppdateringsskivorna längre. Originalspelen funkar dock bra.
    Kan det vara en lödning som har släppt bara sådär? Konsolen har inte fått några stötar kan jag tillägga. Vad tror ni är problemet? Hur ska jag gå tillväga?

Jag hittade detta på ett forum:
    For those having the same problem I was booting 1.3 config I found a good link.

Basically you just use their hacked 1.2 config as a base-disk... then once loaded you use 1.2config to enable multi-region. Once thats done 1.3config loads without a problem.

Gå in på Rapidshare.com i detta forum och välj select your download free.
    Last edited by WiiMii; 2007-12-02, 01:44.

Comment

Glömde skriva upp denna adress:
      http://rapidshare.com/files/48731676/config1.3.zip.html

Comment

Ska prova och se om det hjälper, tack så jättemycket!

Comment

hjälpte det?

Comment

Samma problem. helt plötsligt funkar inga av mina bakup spel bara wii sports som är orginal.. haft mitt wii med wii key 3 månader ca och inga problem
            snälla hjälp

Comment

Tror inte detta hjälper men jag upplevde en konstig grej igår med wiin.
              Brände ut Donkey kong jet racing pal och uppdaterade wiin med spelet eftersom man var tvungen. När jag sen skulle spela Super Mario Galaxy pal så fungerade inte det. Så jag uppdaterade wiin med den där firmwaren som är gjord för super mario och då fungerade det igen och även Donkey kong.

Så min fråga är nu. Har du inte gjort något alls med wiin innan det slutade fungera?

Comment

inget. har inte updaterat med spel eller ny fireware sen innan jul

Comment

Testa att installera uppdateringen ver. 3.1E ifrån spelet: Donkey kong jet racing pal.
                  Själva bilden för spelet syns först efter att uppdateringen är utförd.
                  För mig fungerar både Super Mario galaxy och Donkey kong jet.
                  Jag har version 3.1E. Och Wiikey.

Comment

Testade Donkey Kong Jet Racing (PAL) igår och Wii'n vill genast installera uppdateringen innan den startar spelet.
                    Fundersam på vad den uppdateringen innehåller, då jag redan hade 3.1E på Wii'n uppdaterat från nätet sen veckor tillbaka.
                    Efter uppdateringen från skivan och en omstart så fungerar dock allt som förut + DK Jet. Både backups och original.

Comment

någon som lyckades lösa det här?

har exact samma problem, mitt WII har slutat läsa brända skivor har senaste firmware med 1.9G wiikey

/edit
                      Sitter och bränner ut nya setup discs ( Setup 1.3 och 1.3 hacked)

Hoppas det ska hjälpa mig..
                      Last edited by Bainshee; 2008-03-14, 15:19.

Comment

Hmm ja så setupen bootade men det gav inget.

Så jag provade 1.9b restore discen. det gav inget heller.

Så vad ska man göra nu?

/edit ok, så jag provade lite olika brända spel jag hade, Metroid,No more heroes, Super paper mario och Super mario galaxy funkar inte, får upp unable to read. Men så provade jag cooking mama och det funkade av någon anledning.
                        Dock har samtliga av dessa spel funkat ända sen imorse.
                        Alla orginal funkar också

Sen funkar det inte att boota 1.3 setupen heller. enbart 1.2 funkar

Vad är problemet ?
                        Last edited by Bainshee; 2008-03-14, 16:12.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                        Auto-Saved
                        Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                        x
                        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                        x
                        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                        Working...
                        X