Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Remoten tappar kontakten

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Remoten tappar kontakten

Har haft min wii i några dagar nu, och märkt att remoten (har två, och det gäller båda) tappar kontakten med konsollen då och då.

När detta problem uppstår (vilket har hänt ett par gånger) så blinkar handen bort några sekunder för att sedan komma tillbaka. Håller på så - skitstörigt!

Båda kontrollerna har fulla batterier. Fri sikt till mottagaren. Alla kablar korrekt isatta.

Det löser sig inte heller när jag startar om (tom. drar ur sladden ett par sekunder).

Någon som har samma problem och vet vad det handlar om, eller har jag fått en defekt konsol?

Jag råkade ut för detta ngn gång när konsollen var ny men löste det dock genom att att dra ur alla kablar OCH batterier. Sedan dess har jag uppgraderat firmware i Wii:et ett antal gånger (har nu 3.1E) och aldrig råkat ut för problemet igen.
    Yet Another OpenSource Modchip version 3.0 final - http://wiinewz.com/forums/yaosm/

Comment

Original inlägg av Danneman Visa Inlägg
      Har haft min wii i några dagar nu, och märkt att remoten (har två, och det gäller båda) tappar kontakten med konsollen då och då.

När detta problem uppstår (vilket har hänt ett par gånger) så blinkar handen bort några sekunder för att sedan komma tillbaka. Håller på så - skitstörigt!

Båda kontrollerna har fulla batterier. Fri sikt till mottagaren. Alla kablar korrekt isatta.

Det löser sig inte heller när jag startar om (tom. drar ur sladden ett par sekunder).

Någon som har samma problem och vet vad det handlar om, eller har jag fått en defekt konsol?
      Har läst att detta är en defect som alla har.
      När de gjordes en Speedrun på twilight princess klagade killen som gjort den på att han inte valde GC version för att Wii fjärren disconnectar så och då så att filmen inte blev perfect..
      It Sux

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
      Auto-Saved
      Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
      x
      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
      x
      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
      Working...
      X