Har ett wii som beter sig lite underligt. När man stoppar i ett spel(backup eller orginal) så hackar lasern 3ggr sen händer inget mer. skivan börjar aldrig snurra. Det ser ut som lasern försöker läsa på 3st olika ställen på skivan. Kan det vara lasern sådana finns ju att köpa.
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
dvdläsaren sönder, skivan snurrar inte
Collapse
X
-
Jag har precis samma krångel med min Wii. Jag tycker att den började bete sig konstigt direkt efter att jag körde Guitar Hero (original) första gången, plötsligt vägrade den att starta vissa backupper och nu några dagar senare snurrar den inte ens originalspel.
Den är chippad med Yaosm 1.7 och har aldrig krånglat förr.
Jag har öppnat den och rengjort lasern fick därefter igång det första spelet jag testade men sen återgick den till att inte snurra skivorna. Vad säger ni, lasern som är slut eller något annat.
Hittade detta inlägg nyss förresten http://psx-scene.com/forums/wii-gene...sc-errors.html
- Citat
- Flag
-
Hej
Har precis samma problem , trodde jag var ensam att min dvd slutat snurra efter guitar hero 3 . skruva isär wii't säkert 10 ggr häromdagen testat allt . men inget funkar.
Så nån som kan ha nån ide skulle vara otroligt uppskattat helst nu när ja beställt ett nytt bara för ja trodde de va trasigt totalt.
- Citat
- Flag
Comment

Comment