Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Avinstallation av Wiinja

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Avinstallation av Wiinja

Hallåjs!

Jag har ett Wii med Wiinja chip i. Jag tror det är mupp chippet som inte går att uppdatera. I alla fall, går det av löda bort chippet och få Wiin att bli "orginal" igen? Jag tänkte köra o-chippat i så fall.

Jag har ju i och för sig lagt in nån NTSC uppdatering (dubbla weather channels å så) men det borde väl funka när man kör in nästa PAL uppdatering, eller?

/Ulrik
    Last edited by ulrikz; 2008-01-17, 19:50.

Japp... På båda frågorna...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Gött. Då blir det att försöka mecka isär Wii:et då.

Tack för hjälpen

Comment

Lycka till med skruvandet och lödandet!
        "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
        Maxtor D-Max 200gig
        v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Original inlägg av ulrikz Visa Inlägg
          Jag har ett Wii med Wiinja chip i. Jag tror det är mupp chippet som inte går att uppdatera. I alla fall, går det av löda bort chippet och få Wiin att bli "orginal" igen? Jag tänkte köra o-chippat i så fall.
          Varför? Wiinja går inte att uppdatera, men kopieringsskyddet på SMG och kommande spel kollar inte efter själva chippet, utan på skivan. Även om du lämnar chippet kvar kan du fortfarande köra spel från originalskiva.

Comment

Gött mos!

Då får chippet sitta kvar då. Det underlättar ju lite

/ulrik

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X