Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

för o emot - d2ckey vs argon

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• för o emot - d2ckey vs argon

vill ha så mycket tycken om dessa 2 chip som möjligt. allt positivt och negativt för att jag ska kunna välja ett själv.

svåra är ju att välja

d2ckey - ej updatering men funkar bra nu va jag vet, alla spel wii och gamecub funkar utan problem rätta mej om jag har fel

argon - går att updatera men funkar inget vidare ännu bara wii funkar bra men inte helt stabilt och gamecube funkar typ inte alls

fågan är ju hur längee fungerar d2c utan att behöva updatera de borde vara lätt att få de chipet att sluta funka från nintendos sida

snäla hjälp mej med valet
    Mina consoler:
    PS3 Slim 120GB
    Wii (Argon 1.8) softmod cios38 rev 17
    Xbox 360 Elit Svart
    Xbox 360 vit 120GB hdd (Ixtreme LT, snart iaf)
    Nintendo DS Lite (R4, M3DS Real) svart
    PS2 (Dsm4 Lite) Gamla modellen
    Xbox (chippad) svart
    Gamecub (Qoob pro) lila (såld, efter reparation)
    Nintendo 64
    super Nintendo x2
    Nintendo 8-bitar

Dator:
    Core2 duo E6850
    2xDDR2 2GB PC6400
    MK Gigabyte GA-p35-ds4
    GF8800GT 512mb
    ipower extreme ed 600w
    500gb hitachi SATA 2 + samsung 750gb, 1tb sergate

Argon funkar väl bra med alla Wii och GC spel + "total" regionsfrihet med senaste 1.3?
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Vad jag förstått är det fortfarande gnäll om GC stödet, men det kan ju vara folk som har dålig koll bara :-)

Regionsfriheten är lika "total" som med alla andra wiichip som är regionsfria. Man får kolla varje enskild spel i de listor som finns.
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Man kanske ska ha båda chippen, osså en switch så man kan välja D2CKey eller Argon? Det skulle jag vilja se en bild på, snacka om galen mod!

Nä, men jag tror Argon är mer framtidssäkert iom uppdaterings funktionen. Nuvarande "problem" som tex GC-kompatibeliteten lär ju lösas i framtida uppdateringar. D2Ckey vet man ju aldrig när dom fixar uppdateringsfunktion...
        "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
        Maxtor D-Max 200gig
        v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Here a new update for Argon http://www.infectus.biz/downloads/ArgonUpdate1.4.dat

Fixed much problems about gc disk.
          Add gc region free.

Like for other games, is possible some disk don't work in different regions (usa on pal, jap on pal and viceversa).

...jag är faktiskt inte ett dugg orolig över Argon, dom har ångan uppe och "teamet" bakom är samma personer som knäckte stora delar av ps2:ans skydd för en massa år sedan...

Om du moddat en ps2:a så skall du veta att kunskapen och massor av timmar med logikanalysatorer som krävdes för koden bakom "processorlödningarna" kommer från dessa hackers.

Andra team som främst jobbade på att knäcka "bioset" kunde inte få till en 100% swapfri ps2-lösning innan "origa brothers" kom med "origachip" - eftersom en stor del av kopieringsskyddet inte var "mjukvarubaserat"/låg i bios/firmware utan handlar om ett samspel mellan dvdläsarens processor och hur informationen lagras på en pressad originalskiva.
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X