Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Super Smash Bros. Brawl X JAP (Azumi)

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Super Smash Bros. Brawl X JAP (Azumi)

Scrolla ned en bit i tråden för information om dual layer releasen (runt inlägg 18)

Tänkte att det var lika bra att dela med mig av lite erfarenheter om Azumi+(Wii)[080131] Super Smash Bros. Brawl X JAP eftersom det fungerar för mig, och andra kanske har lite frågor om det.
    Sitter på ett Cyclowiz (3.6 beta tror jag) och 3.1E firmware på wii:et. Releasen skall även fungera till Wiikey vad jag har förstått.
    Kör i 50Hz. Eftersom det är ett NTSC-spel så saknas en pytteliten bit av bilden där nere, men det är något man kan leva med.

För att undvika problemet med "dubbla kanaler" i Wii-menyn brände jag en skiva patchad med regionfrii till PAL (ej brickblockad). Lät den köra uppdateringen på skivan till runt 15% och drog sedan ur strömsladden.
    Skiva nummer två som jag spelar med, patchade jag med regionfrii till PAL och använde Wiibrickblocker på.
    Mer info om just detta på:
    http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/618029

Endast de olika typerna av VS mode fungerar, samt eventmode och lite minispel.
    Översättningshjälp finns på:
    http://uk.faqs.ign.com/articles/849/849163p1.html

Om bilden ser skit ut när man startar spelet, disabla och enabla Deflicker i options så blir det ok igen. (Jag föredrar att ha den av helt, blir klarare bild då.)

Kan även säga att spelet krashar till och från för mig, kanske var 10e gång man laddar en bana. Se till att stänga av Wii:et helt då (knappen nedtryckt 3sek) innan ni startar spelet igen, annars kommer spelet att hacka.

Hur man låser upp karaktärer i spelet utan att spela storymode (vilket inte går):
    http://boards.gamefaqs.com/gfaqs/gen...topic=41190421

GL
    Last edited by Raddox; 2008-02-07, 16:41.

Läst en del om det här tricket med att unvika dubbla kanaler. Det finns såna som fått stora problem med wii:et efter det. Så inget att rekommendera, men ni gör som ni vill - jag kör endast pal spel på pal wii.
    PS2 DMS4 PRO
    Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
    PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
    PS3 Slim 160GB original
    NDS Lite M3 Real 8GB

Comment

Hur gör man så att Wii:t inte blir brickat av USA spel? Kan man stoppa uppdateringarna?

Comment

Super Smash Brothers Brawl

WiiNewz can now confirm that the recently released full Dual Layer (DVD9) dump of "Super Smash Brothers Brawl" works fine on Wiikey, including PAL systems. Apparently, the chip has problems reading the original copy but a backup works fine. I guess everyone got their panties all in a bunch over nothing.

Comment

Vilka Dual-Layer DVD skivor funkar? Funkar DVD +R Dual Layer den repar vell inte lasern som vanliga DVD +R gör?

Comment

Original inlägg av Nightloyd Visa Inlägg
            Vilka Dual-Layer DVD skivor funkar? Funkar DVD +R Dual Layer den repar vell inte lasern som vanliga DVD +R gör?
            Jag har då inte hört talas om några skivor som "repar lasern"...

Kör på Verbatim DVD+R DL. Vet inte om Wii-spel kräver något custom layerbreak men varför chansa?

Comment

Bra då vet jag att det funkar. Men DVD +R Dual-Layer skivor är ju skit dyra.

Comment

Så.. funkar det på Wiikey utan att göra några dumma (!) trick eller ej?

Comment

Original inlägg av Drexon Visa Inlägg
                  Så.. funkar det på Wiikey utan att göra några dumma (!) trick eller ej?
                  Jag spelar det på wiikey(första verisionen med typ bara vs mode) o det funkar ju felfritt, hänger sig ibland men det kan man stå ut med för att få spela det 3+månader tidigare Lät det uppdateras och fick bara dubbla news/väder kanaler o det kan man stå ut med, bara att flytta på dom om dom nu är så fula så man inte orkar titta på dom^^

Håller just nu på att tanka full verisionen o den sägs ju funka på wiikey utan problem.

Comment

Finns det någon info om att det funkar till Argon eller om det kommer funka senare? Jag är mycket misstänksam på just hur ett chip har möjlighet att "bricka" min konsoll så vill gärna ha info i förväg :/

Comment

Tja!
                      ny på forumet . Såg den här topicen och undrade ifall andra har samma problem som mig.

Jag kör wiikey 1.9g, har redan dubbla kanaler så jag körde uppdateringen på Azumi rellen.
                      Allting funkar precis som förut (hade/har 3.1E).. ingen skillnad.
                      Men när jag nu startar smashbros får jag "no signal" precis som om att jag drog ut componentkabeln.
                      Jag hör spelet i bakgrunden men jag vet inte va de är för meny jag är på.
                      Antar att de är en meny för att ändra Hz på bilden med tanke på att både 1an och 2an hade de. Har inte testat att trycka på nått i blindo för jag var tvungen att åka till jobbet, men tänkte bara kolla om någon mer har detta problem?
                      Och om nån har samma problem, finns de nån lönsning? Vad är de för meny och vad ska jag trycka :P?

Ph0^

Comment

Har hört att det bara ska funka med 50hz :/ Om du inte gjort det kan du ju testa ställa om i wii menyn innan du startar spelet.

Comment

Ja iofs det kan jag testa, har oxo hört de nämligen. Var lite därför jag undrade om de är meningen att jag ska pricka 50hz i SSBB menyn i blindo.
                          Men ska testa att ändra i wii menyn direkt när jag kommer hem från jobbet, verkligen pirrar i magen VILL SPELA!

Comment

Det verkar funka med det för en kompis till mig har halva DVD'n (bara ett lager) och kan spela VS :/ Han håller på att krångla med hela nu, själv vill jag ha reda på om Argon kan köra det xD

Comment

Ah ok, har han skaffat hela import eller? har nämligen inte sett nån full Duallayer rell ännu

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X