Tydligen så är det nerladdad, men han har lite problem med bränningen (Det funkade tydligen men han fick "unable to read disc" då och då, han testar bränna igen nu med 1x istället för 2x
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Super Smash Bros. Brawl X JAP (Azumi)
Collapse
X
-
Dairantou Smash Brothers X READNFO JPN Wii-Caravan Heter dual layer releasen.
Philips DVD+R Dual Layer 8,5GB 5-pack, 219:- på Teknikmagasinet... fasen jag behöver ju bara en skiva. Förhoppningsvis borde Philips inte vara några problemskivor heller.
Någon som lyckats med dual layer bränning och fått releasen att funka?
edit:
Det nämdes på torrentleech att det finns en WiiBrickBlocker med dual layer support nu:
http://wbb.rockman18.com/?page=home&ln=enLast edited by Raddox; 2008-02-06, 14:50.
- Citat
- Flag
Comment
-
För de med WiiKey så ska det bara vara att tuta och köra med denna releasen om man accepterar att få dubbla kanaler, annars måste man bränna 3 diskar, 2 vanliga och en DL:
FACT:
Wiikey works with DVD9 without swapping if you decide to get the duplicate channels and update via game (Check your wi-fi updates before you do this and update it to the max firmware)
Wiikey works with DVD9 with swapping if you decide NOT to update via game and do the 15% Metroid trick. (NO duplicate channels) Follow the below steps to do this
-Steps Taken-
1. Get the SL release.
2. Burn two copies of it. (one normal / one with brick blocker)
3. Insert the normal copy, start the update.
4. Do the 15% trick so you're able to run the brick blocked copy without getting duplicate channels, etc.
5. Get the DL release. (no need to RegionFrii it)
6. Burn a normal copy on DVD+R DL media using ImgBurn. (2x / 2.4x to be safe?)
7. Start the game using the SL brick blocked copy, and swap discs when you get to the main menu - everything should work including SSE.
- Citat
- Flag
Comment
-
Brickblocker osv e de väl bara hoppa över om man har 3.1E installerat. SSBB installerar ju bara dual layer supporten på wiin så som jag förstått de, så finns ingen risk att man brickar den. Min brickades iaf inte.
Eller e de nån annan anledning till varför man kör brickblocker?
- Citat
- Flag
Comment
-
Då fick du väl dubbla kanaler?Original inlägg av Ph0eniX^ Visa InläggBrickblocker osv e de väl bara hoppa över om man har 3.1E installerat. SSBB installerar ju bara dual layer supporten på wiin så som jag förstått de, så finns ingen risk att man brickar den. Min brickades iaf inte.
Eller e de nån annan anledning till varför man kör brickblocker?
Därför man bara låter den installera 15% så dual layer supporten uppdateras.
- Citat
- Flag
Comment
-
jo jag har dubbla kanaler, men de har jag haft länge.. fick de redan på Metroid prime 3 tiden :P.. Då semi brickade jag min wii (wii options gick inte att komma in i) men de fixade sig sen när jag fick PAL Mario Galaxy o installerade en ny PAL firmware.
Men dubbla kanaler har jag fortfarande. Men förstår inte va folk whinar om, de e ju bara flytta dom längst bort till höger så slipper man se dom :P.. Bara trycka A+B samtidigt på kanalen o dra bort den, simpelt.
- Citat
- Flag
Comment
-
Verbatim 2.4x DVD+R DL står det på boxen min. Försökte bränna i 1x i ImgBurn, men den ville bestämt köra i 2.4x :P
Brickblockade och regionfrii.
Uppdateringen körde jag 15% med ej brickblockad Azumi-release.
Har man Wiikey så är det smidigast att bara bränna DL-releasen utan att brickblocka, men får då dubbla kanaler som jag fattat det.
- Citat
- Flag
Comment
-
Jag fattade inte så mycket men lyckades spela en fight (följde bara de stora knapparna) och det fungerade fint den tiden jag spelade (ca 10min). Ska ta en titt på översättningen så man förstår detta mer. Jag kör med Wiikey 1.9g och brände ut på Verbatim DVD+R DL 2.4x i just 2.4x (gick inte lägre). Jag har dock nu 3x2 likadana kanaler. Jag antar att det är PAL, NTSC-U och NTSC-J.
edit:
Juste denna release körde jag med: Dairantou_Smash_Brothers_X_READNFO_JPN_Wii-Caravan .Last edited by razor1394; 2008-02-09, 19:41.
- Citat
- Flag
Comment
-
Försöker få det att funka nu men lyckas inget vidare. An error has occured, etc.
Körde mp3-trick och drog ut efter 15% med en skiva, körde caravan på en DL-skiva, iso'n behandlad med senaste brickblocker och regionfrii, men som sagt, and error has occured. Har en skiva som är bränd utan brickblocker, och det ska väl funka om man inte har nåt emot dubbla kanaler. Wiikey, btw. Damn it....
Vid detta laget tror jag det står:
Tekniken - Jag: 289-0
EDIT: körde även (på min kusins wii) med en version som inte var brickblockad, uppdaterade (dubbla kanaler som resultat) och hoppades på att det skulle funka. Fick dock ännu ett error "001 Unauthorized device detected" precis det som hände med Galaxy. Så det verkar ju rätt kört på den fronten...Last edited by the tomtenisse; 2008-02-09, 22:59.
- Citat
- Flag
Comment
-
Testa uppdatera till 1.9g om du inte redan har gjort det.Original inlägg av the tomtenisse Visa InläggFörsöker få det att funka nu men lyckas inget vidare. An error has occured, etc.
Körde mp3-trick och drog ut efter 15% med en skiva, körde caravan på en DL-skiva, iso'n behandlad med senaste brickblocker och regionfrii, men som sagt, and error has occured. Har en skiva som är bränd utan brickblocker, och det ska väl funka om man inte har nåt emot dubbla kanaler. Wiikey, btw. Damn it....
Vid detta laget tror jag det står:
Tekniken - Jag: 289-0
EDIT: körde även (på min kusins wii) med en version som inte var brickblockad, uppdaterade (dubbla kanaler som resultat) och hoppades på att det skulle funka. Fick dock ännu ett error "001 Unauthorized device detected" precis det som hände med Galaxy. Så det verkar ju rätt kört på den fronten...
- Citat
- Flag
Comment

... Spelet funkar inte på 50hz för mig.. utan bara 60hz och EDTV/HDTV game on!
Comment