Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Super Smash Bros. Brawl X JAP (Azumi)

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Personligen så har jag stöt på ett problem med min Wii, den är just nu på firmware 3.0, och av nån anledning kan jag inte connecta med min "USB Wifi connector" och om-installationen går inte heller på antingen min morsas dator eller min egen, då jag får "unable to configure connection", testade med den nya installationen och allt. Antar att jag kommer behöva skaffa en trådlös router eller en lan adapter innan jag kan spela brawl... (Behöver ju trots allt updatera till senaste för att inte bricka det...)

Comment

Original inlägg av razor1394 Visa Inlägg
      Testa uppdatera till 1.9g om du inte redan har gjort det.
      nej det har jag inte gjort... senast jag försökte uppdatera ett chip (cyclowiz) brickade wii så har inte vågat mig på nåt sånt... men sen fick jag iofs reda på att idioterna som chippade wiit installerat en spak fel så att det blev kortslutning i nån krets och och "huvudkärnan smälte".

Var fixar man sånt då, har för mig att wiikeys hemsida ligger nere...

Comment

Original inlägg av the tomtenisse Visa Inlägg
        nej det har jag inte gjort... senast jag försökte uppdatera ett chip (cyclowiz) brickade wii så har inte vågat mig på nåt sånt... men sen fick jag iofs reda på att idioterna som chippade wiit installerat en spak fel så att det blev kortslutning i nån krets och och "huvudkärnan smälte".

Var fixar man sånt då, har för mig att wiikeys hemsida ligger nere...

http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=32842

Comment

^ Ah, det löste ju det hela bekvämligt. Tackar för allt *goes to play some brawl*

Comment

Original inlägg av RejjeN Visa Inlägg
            Personligen så har jag stöt på ett problem med min Wii, den är just nu på firmware 3.0, och av nån anledning kan jag inte connecta med min "USB Wifi connector" och om-installationen går inte heller på antingen min morsas dator eller min egen, då jag får "unable to configure connection", testade med den nya installationen och allt. Antar att jag kommer behöva skaffa en trådlös router eller en lan adapter innan jag kan spela brawl... (Behöver ju trots allt updatera till senaste för att inte bricka det...)
            Uppdatera med nyaste PAL spelet som kommit då ? nått borde ju ha 3.1E.. typ Zack & Wiki eller så.

Comment

om man ska få 3.1E så är det väll bara tt uppdatera från menyn eller?

Comment

Har spelet nu gjorde 15% tricket och allt funkar som det ska. Spelet är skit roligt har bara kört halva spelet men ska bränna hela imorgon. Så alla ni som har det vi kanske kan köra en match?

Comment

Håller på att tanka hem carvan realese för tillfället. Azumi realease är seg skulle helst slippa vänta länge på att dra hem den för att uppdatera innan? Kan man köra utan brickblock och bara regionfrii på caravan och dra hem hela updaten och få det att funka (skiter i kanalerna)?

Comment

man ska kunna dra på WiiUR på Caravan och bränna den utan uppdateringen och på så sätt kunna spela utan att uppdatera och få dubbla kanaler

Comment

Original inlägg av joachi Visa Inlägg
                      man ska kunna dra på WiiUR på Caravan och bränna den utan uppdateringen och på så sätt kunna spela utan att uppdatera och få dubbla kanaler
                      Okej, hade för mig att man behövde köra updaten till iaf 15% för att få DL support?

BTW har kommit en lösning till SSBB DVD9 för Wiinja Deluxe:
                      http://www.wiinja.com/Foros/viewtopic.php?t=2109

Har inte provat än, måste köpa DL skivor, för övrigt står där också
                      "* SSBB Import Backup will create some new Japanese channels in your wii after you update with it ? "
                      Betyder inte att det att man kan/ska uppdatera?

EDIT:
                      Nevermind, hittade detta:

"If you DO NOT care about duplicate channels then follow these steps:
                      1. Download the DVD9(Dual Layer) version of the game.
                      2. Burn to a DVD DL disc using any burning software WITHOUT BRICKBLOCKER.
                      3. Put burnt game into Wii.
                      4. Let update fully complete.
                      5. Play game!

If you DO care about duplicate channels then follow these steps:
                      1. Download the DVD9(Dual Layer) version of the game.
                      2. Download the DVD5(Single Layer) version of the game. (not required, only if you don't want to waste a DL disc)
                      2. Burn the DVD9 iso WITH the new version of brickblocker mentioned above.
                      3. Burn the DVD5 iso WITHOUT brickblocker. (can also burn the DVD9 iso twice if you dont care about wasted DVD DL)
                      4. Insert DVD5 into Wii.
                      5. Let update get to about 15%(below the "w" in POWER).
                      6. Unplug the console.
                      7. Insert DVD9(brickblocked) into Wii.
                      8. Play game!"

http://consolemaniak.com/super_smash...-t15697.0.html
                      Last edited by nxc; 2008-02-13, 22:24.

Comment

wii har redan support för Dual Layer
                        vad uppdateringen gör, vet man inte riktigt, men eftersom SSBB är det första DL spelet så har folk gissat att det är det som den gör, men tydligen så ska man kunna ta bort uppdateringen och spela ändå,
                        jag själv har inte provat det än då mina skivor blev felbrända pga dålig brännare :P men ska fixa nya imorgon och prova då

Comment

Okej om uppdatering inte krävs känns det onödigt :P Känns dock onödigt med waste av DL-skiva på ingenting om updaten ändå inte brickar. Får se imorn hur jag gör, jävligt sugen må jag säga.

Comment

men du behöver ju bara en dl skiva i vilket fall?

antingen en som en med brickblocker och en sl skiva som du kör updaten på.

eller wiiur på en dl skiva?

Comment

Tänkte mest på om inte Brickblocker funkar (nya med Dl support) och man behöver updaten, tydligen gick ju inte single disc versionen utan update?

EDIT: har bränt och kört uppdatering på en skiva, får dock grön japansk text som jag antar är read error innan introt. Brände en annan med Brickblocker som inte ens läser, och nu vill den inte ens läsa min första, blir arg
                              Last edited by nxc; 2008-02-14, 18:35.

Comment

okej,
                                har bränt ut SL versionen med WIIUR och DL versionen med WIIUR nu
                                när jag stopper i DL versionen så blir skärmen svart och med vit text står det "an error has occured, eject cd and restart wii"

när jag stoppar i sl versionen får jag upp spelet i menyn och kan välja att starta det, men då blir det svart och inget händer, jag har 50hz inställt så det är inte det som är felet,
                                är det uppdateringen som spökar?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X