Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

SSBB - Dual Layer

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• SSBB - Dual Layer

Hejsan. Någon som har lyckats bränna en fungerande cd som kan spela alla game modes inklusive SSB mode? och hela classic mode?

Har provat med IMGBurn, Nero, bränt vanliga DVD Image och Backup. Men inget funkar får bara "Unable to read the disc"

Har ARGON CHIPP FÖR ÖVRIGT

Du kanske har en dålig ISO :/ Har hört att det ska finnas "fake" eller dåliga varianter av den. Annars så kanske du behöver antingen bättre dual-layer skivor eller bränna långsammare, vet facktiskt inte riktigt.

Comment

I så fall vilka dual layer skivor rekomenderar ni ?

Comment

1... du har laddat ner den "halva" versionen som finns ute och brännt på en Dual layer skiva...

2... varför göra 2 trådar med samma ämne??

Comment

Jag har lyckats! körde Caravan och har wiikey och använde TDK DL skivor.
          Fick dupe channals också

Comment

Tjenare grabbar!

En dum fråga kanske men,

dessa DL skivor. Går det att bränna med en "vanlig" DVD-brännare eller måste man ha nån speciell.

Som jag förstått det så verkar det vara DL versionen från caravan som man ska ha.

Det märks att man inte varit inne i forumet på någon månad, man känner sig som en rookie igen

Jag har Wiikey btw med 1.3 1.9g

Tacksam för förståeligt svar

Comment

Nej DL-skivor måste man bränna i brännare som stödjer det.
              Men det finns väl knappt några som inte stödjer det kvar......

Comment

jetcat

jo jag såg nu att min brännare som är ganska gammal faktiskt hade stöd för DL skivor. Jag har aldrig bränt såna förut så visste jag inte.

Tack för svaret jetcat

PS har precis bränt ut SSBB och det funkar såååå fiiiiiint ! DS.
                PS2: japanska är inte det lättaste språket att lära sig DS2

Comment

Hejsan. Undrar om det är någon som kan hjälpa en stackars kille som inte kan få igång SSBB? ^^

Mitt modchip är en Wiinja Deluxe som jag fixade på psxcare för ett par dagar sen.
                  Jag har DL releasen (Dairantou_Smash_Brothers_X_READNFO_JPN_Wii-Caravan) och har bränt den i IMGburn på 2.4x hastigheten, med Layer Breaken ändrad till 2084960 och så långt fungerar det.

Men när jag sätter in skivan i mitt Wii så börjar den låta hackigt och det kommer upp en svart skärm där det står något i stil med: "An error has occured. Eject disc and turn off the console."

Är ju nybörjare på det här, så jag hoppas att någon med lite mer erfarenhet vet vad som är fel.

Comment

Använd bara brickblocker och bränn i hastighet 4x det funkar för mej. Men om det börjar blinka grönt eller grönt nånstanns på skärmen när man ska starta det innan den där vita säkerhetsskärmen så ska du stänga av Wii:t så att lampan lyser rött sen drar du ur ström kabeln och väntar nån minut så ska dey funka.

Comment

Fungerade inte... Jag fick upp en ruta halvvägs igenom bränningsprocessen som sa något om ett I/O fel.
                      Är det min brännare det är fel på kanske? Använder Verbatim 2.4x DL skivor för övrigt.

Comment

Original inlägg av TITO-sama Visa Inlägg
                        Fungerade inte... Jag fick upp en ruta halvvägs igenom bränningsprocessen som sa något om ett I/O fel.
                        Är det min brännare det är fel på kanske? Använder Verbatim 2.4x DL skivor för övrigt.
                        har du DL brännare?

Comment

Ja, men jag misstänker att det är något fel på den, för jag kunde inte bränna single layer versionen heller. Jag ska prova med brännaren på en annan dator som jag lyckades bränna SL versionen med.
                          Men jag läste på Wiinjas supportforum: "If your drive gives 3 dry noises (like TOC,TOC,TOC) your reader is defective or dirty or not capable of reading DL "
                          Det låter lite som mitt problem, men isåfall så klarar väl inte mitt Wii av att läsa SSBB när den kommer hit till Europa heller? (Vilket år det nu blir...)

Comment

När läggs USA version ut?

Comment

Wii-WiiZARD releasen finns än så länge bara på privata sajter men det går att dra ner en release som heter "Super Smash Bros Brawl NTSC_USA - Confirmed Working -emcubed_Afterdawn" just nu.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X