Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

kan jag uppdatera chippad konsol via internet?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• kan jag uppdatera chippad konsol via internet?

Som topic lyder kan jag uppdatera konsolen genom internet, och då menar jag , wii system update på wii settings.

Mitt wii är chippat och har version 3.1 E , men jag behöver uppdatera för att nå wii shop channel, för att då köpa internet till wiiet

Tacksam för svar

har chippat wii med wiikey och trådlös anslutning till mitt wii
    har updaterat genom konsolen varje gång man behövt utan problem

Comment

Dock har vissa fått problem med nya 3.3 updaten. Brawl och galaxy sägs sluta fungera och lite andra meckiga saker.
      sigpic

Comment

Jag har chippat med argon och senaste version av Wii't.
        Fungerar felfritt med wii-spel hos mig.

Comment

jag undrar samma sak. är det säkert att updatera frän internät med wiit i nu läget

Comment

Original inlägg av gus87 Visa Inlägg
            jag undrar samma sak. är det säkert att updatera frän internät med wiit i nu läget
            Vilken version är du på idag?
            Har du 4.1 eller under kommer du bli av med möjligheten att kunna spela "out of region"
            Har du HBC 1.0.6 eller lägre så kommer det ryka
            Har du andra softmoddningar så ryker de oxå.

Men annars är det inga problem att uppdatera.

Vad är anledningen till att du vill uppdatera online?
            3.2E, Wiikey1 1.99, SD:1gb/HD:320gb, BootMii@Boot2, HBC 1.1.2, PriiLoader 0.8beta4, cIOSx r21 d2x-v10beta53, CFG USB Loader Mod v70r65, WiiMC 1.3.4

Comment

Original inlägg av riger Visa Inlägg
              Har du HBC 1.0.6 eller lägre så kommer det ryka
              Har du andra softmoddningar så ryker de oxå.
              Har man HBC är det bättre att köra Firmware Updater 4.3b än att uppdatera via nätet då det kan få oanade konsekvenser att uppdatera genom officiella, t.ex. kan du få massa errors när du ska installera om custom IOS'ar m.m.
              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

jag har version 4.2E jag har inte haft mitt igong på länge och den vill uppdatera så jag undrade om jag skulle göra det eller inte

Comment

Original inlägg av gus87 Visa Inlägg
                  jag har version 4.2E jag har inte haft mitt igong på länge och den vill uppdatera så jag undrade om jag skulle göra det eller inte
                  Är det något som inte funkar? Om allt funkar så stanna där du är
                  3.2E, Wiikey1 1.99, SD:1gb/HD:320gb, BootMii@Boot2, HBC 1.1.2, PriiLoader 0.8beta4, cIOSx r21 d2x-v10beta53, CFG USB Loader Mod v70r65, WiiMC 1.3.4

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                  Auto-Saved
                  Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                  x
                  Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                  x
                  x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                  Working...
                  X