Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur bränner du ?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hur bränner du ?

Tänkte skapa en tråd som alla kunde skriva in hur dom bränner ner sina spel.
    T.ex vilka skivor vilken update man har osv.

Jag använder Sony Dvd+Rw http://pan9.fotovista.com/dev/9/2/34...l_34510029.jpg

Spelen fungerar perfekt.
    Har updaten 3.3.
    Använder Imgburn

...

Men om man har ett wii ska man inte använda små skivor då?

Comment

har du sett en original wii dvd som är mini?
      Nej stora tomma dvd ska de vara till wii-spel gamecube spel däremot kan vara en fördel att ta ut på mini dvd,

då wii:t är kinkigt vad man stoppar i för skivor chippen stöder inte heller gamecube fullt ut mot vad de stöder wii spel

Original inlägg av Narutikai Visa Inlägg
      Men om man har ett wii ska man inte använda små skivor då?

Comment

Jag här en Wii med wikey chip. Har senaste firmware 3.3E.
        Provade för första gången bränna två olika image filer själv utan att få igång någon av dem.

Spelen jag testade är Kung fu Panda PAL och Wiifit PAL. Dessa tankade jag och packade upp, sen fick jag en image fil. *iso. Har provat bränt i Nero 7 och Imgburn (senaste versionen hämtad idag).

Brännare: Optiarc AD 7173S
        Skivor: Fujifilm 16x DVD-R
        RW DVD+RW

Ingen av dessa fungerar Är det bara skivorna som spökar för mig eller ?

Comment

kan vara så att du tankar från ett skräpställe så de är dåliga releaser
          eller behöver din wiikey uppgraderas 1.9g bör ju funka och 1.9s
          om inte de saknas är det din dvdbrännarmodell som inte bränner bra

Original inlägg av Wii Newbe Visa Inlägg
          Jag här en Wii med wikey chip. Har senaste firmware 3.3E.
          Provade för första gången bränna två olika image filer själv utan att få igång någon av dem.

Spelen jag testade är Kung fu Panda PAL och Wiifit PAL. Dessa tankade jag och packade upp, sen fick jag en image fil. *iso. Har provat bränt i Nero 7 och Imgburn (senaste versionen hämtad idag).

Brännare: Optiarc AD 7173S
          Skivor: Fujifilm 16x DVD-R
          RW DVD+RW

Ingen av dessa fungerar Är det bara skivorna som spökar för mig eller ?

Comment

Ja jag läste tråden om wiikey chip och förstod att en uppgradering förmodligen behövdes så jag uppgraderade till 1,9s i förrgår och nu fungerar alla spel. Har bränt på både verbatim och fujifilm (DV-R) och bägge fungerar utmärkt!
            Last edited by Wii Newbe; 2008-09-02, 21:09.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X