Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Några funderingar

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Några funderingar

Hejsan.

Har inte varit inne på forumet sedan jag sist moddade mitt xbox... typ 2003...

Det jag undrar över nu är följande.

1. Vad behövs göras för att kunna köra med backupade spel? Chip det förstår jag, men mer? Bootningsdiskar osv?

2. Risker med att chippa? Läste lite snabbt om att version 3.3 av systemet skulle göra att diverse saker inte fungerar på en chippad box. Vad mer behöver man tänka på? Spärras från Nintendos nät?

3. Vad kan mer hända? Det här med uppdateringarna som ligger på spelen? Fungerar den där blockern alltid? Vill ju inte brikka skiten.

Lite tips gärna, är helt, helt, supergrön på detta. Kan absolut inget och vill gärna veta.

tack
    tobias

1. Chippa wiit 2.L*dd* ner spel 3. Använd Programmet Wiibrickblocker (google) så tar den bort updaten, 4.bränn 5.kör!

Comment

Tack för svaret,

Mina frågor om risker är dock kvar...

Comment

Original inlägg av Wheels Visa Inlägg
        Tack för svaret,

Mina frågor om risker är dock kvar...
        Köper du en PAL maskin kör endast palspel så är du säker mot att bricka maskinen.

Comment

som kungbore säger, Köper du en maskin från sverige, så tanka Pal spel, och inte ntsc

Comment

Känns jävligt slött att bara göra en ny tråd, läs några själv så ska du se att du får svar på rubbet.

Comment

Hej igen, tack för hjälpen,

sputnik: Det har inte slagit dig att anledningen att jag frågar här är för att informationen som finns utspridd i 100 olika trådar känns "överväldigande" att ta in. Särskillt eftersom det kan finnas 2 olika trådar på samma ämne som säger olika saker.... En säger A, medans den andra säger B.

Svårt som fn för en nybörjare som inte kan något, att sålla bort det som inte stämmer.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X