Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Wiimote känslighets problem

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Wiimote känslighets problem

Hej,

Jag har ett irriterande problem, när jag försöker spela Rayman Raving Rabbits så får jag upp ett medelande "Please position yourself closer to the tv screen". Skall tilläggas att det ej alltid har varit så här, fungerade bra för ett år sen, sen har jag haft uppehåll från detta spel

Kruxet är att det är endast i detta spel jag får detta problem inga andra spel har några problem med känsligheten. Har provat att ändra känsligheten i wii settings utan förbättring, om jag flyttar mig närmare tv:n så fungerar det.

Någon annan som haft något liknande, sitter på en wiikey maskin och en verbatim dvd, men tror inte det borde spela någon roll :S

Har inte wii men det kan nog gå om du flyttar din sensor bar närmare dig (gissning)
    Buuuuh!

Comment

Original inlägg av david311 Visa Inlägg
      Har inte wii men det kan nog gå om du flyttar din sensor bar närmare dig (gissning)
      Det stämmer bra det, dock känns det inte som en lösning då andra spel fungerar även om jag står betydigt längre bort. Jag ser alltså bara detta problem när jag kör spelet "rayman raving rabbits", jag har inga problem att köra andra spel som tex "rayman raving rabbits 2" eller "super mario galaxy"

Comment

Är det original eller en backup? Om du ev kör en backup kanske du kan ta en ny backup och testa? Tänkte eftersom det är det enda spelet du har problem med borde det väl kopplas till det..

Har du satt högsta sensitive i settings också? Jag hade problem när den stod i mitten och nu har jag den näst högsta och det funkar kanon. Sitter väl då ca 3m från TV:n..
        PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
        PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
        PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
        360 JTAG Backup Console
        360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

Är en bränd skiva, men har redan testat gjort en ny backup skiva (verbatim) utan resultat, har även fipplat o testat med en massa inställningar för känsligheten utan att få det bra.

Börjar fundera på om det kan va mjukvaran i Wii:t eller på chippet (Wiikey) som strular... i värsta fall får jag backa dom och prova.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X