Hej nu är det så att jag köpte ett japansk Wii med USA region och vet inte om det är chipa eller inte men jag kunde spela alla spel oavset region och dvd-rw skivor mm utan att köra Wii homebrew channel. nu till problemet jag byte region till europa då gick ingeting att köra förutom om man startade i geckos i Wii homebrew channel så jag bytte fram och till backa till 3.3u och 3.3e. i 3.3u funkar alla spel som orginal men i 3.3e måste jag starta upp geckos så nu till problemet jag råkade formatera wii så homebrew channel försvan och hade glömt att bytta till 3.3u så jag var kvar i 3.3e och nu kan jag inte göra ett skit. så därför undra jag om man kan sätta upp en server och lura wii att man är nintendos updaterings server och bytta till baka till 3.3U så jag kan köra backup och få in homebrew channel igen för mitt orginal zelda ä ju paj!! hjälp! är mitt wii chipat med?
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
wii uppdatering server
Collapse
X
-
Vilket chip du har är inte lätt att säga,
har inte hört talas om chip som ändrar hela maskinens region.
Finns däremot homebrew som ändra hela maskinens region och de är ganska nytt homebrew.
Finns inte en chans att köra in homebrew igen utan zelda spelet
de är den enda kända tekniken änsålänge nintendo kan inte ha hur många buggar som helst i sin kodning de hade varit för enkelt.
- Citat
- Flag
-
Det är wiikeyklon jämför med
wiikey v.2 original på deras sida http://www.wiikey.cn jämför de med
det kinatillverkade du har.
Din maskin är rätt ny modell då eller när de funkar bra med de chipet?
Var extra försiktig vid updateringar av chipet,
verkar inte ha flashminne
som original wiikey v.2,
kan lätt slå ut chipet om skivan inte är exakt gjord för updatering eller om de hakar upp sig mitt i processen.Last edited by nimrath; 2008-11-10, 12:38.
- Citat
- Flag
Comment
-
japp tror den ä rätt ny sn LJF146 det är en japansk model köpt i malaysia med amerikanskt 3.2U så det är en lite mix haha nu har den 3.3v1 E och allting funar bra så det vart en europe av den med.
jo det känns ju som jag vill updatera men vågra inte riktigt. jag får väll se
men tack för info
Original inlägg av nimrath Visa InläggDet är wiikeyklon jämför med
wiikey v.2 original på deras sida http://www.wiikey.cn jämför de med
det kinatillverkade du har.
Din maskin är rätt ny modell då eller när de funkar bra med de chipet?
Var extra försiktig vid updateringar av chipet,
verkar inte ha flashminne
som original wiikey v.2,
kan lätt slå ut chipet om skivan inte är exakt gjord för updatering eller om de hakar upp sig mitt i processen.
- Citat
- Flag
Comment
-
Vad kul de verkar som de nya chipen som detta slår om hela wiit till att rapportera i konsollen att man har ver+u eller ver+e då.
Eller har du använt homebrew
för att ändra om hela wiits menyer och dvd:n till ver 3.3E
var rädd om vad du stoppar i för region i spel annars och updateringarna i spelen så du inte blockar hela konsollen,
man ska inte blanda regioner i spel utan att man blockat updateringarna/ patchat spelen eller att man kör dem genom geckoOS som hoppar över updateringarna och bootar skivan direkt.
Original inlägg av dpstudio Visa Inläggjapp tror den ä rätt ny sn LJF146 det är en japansk model köpt i malaysia med amerikanskt 3.2U så det är en lite mix haha nu har den 3.3v1 E och allting funar bra så det vart en europe av den med.
jo det känns ju som jag vill updatera men vågra inte riktigt. jag får väll se
men tack för info
- Citat
- Flag
Comment

Comment