Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nergraderat från 3.4e till 3.2e, fungerar fortfarande inte bra

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Nergraderat från 3.4e till 3.2e, fungerar fortfarande inte bra

Jag är en av dom som klantade till en uppdatering till 3.4e men har nu nergraderat till 3.2e. Men fortfarande har jag problem med en del skivor som fungerade med 3.1e INNAN min uppgradering. Felet jag får är att spelen startar men slutar efter ett tag och det kommer upp ett felmeddelande att det inte går att läsa skivan?

Jag har Wiikey2 och kör nu 3.2e har även testat 3.1e men inget verkar fungera. Spelen som strular är; Star Wars: Force unleashed, Sonic, Pokemon Battle revolution. Anledningen att jag uppgraderade var för att kunna köra Guitar Hero.

Någon som har något tips vad jag kan göra?

Utan att veta vad jag pratar om så verkar det ligga kvar något skit efter uppgradering till 3.4e.

Gäller naturligtvis brända spel!

//Joakim
    Last edited by joabor; 2009-01-02, 00:56.
    Wii 4.1E
    Wiikey2
    Wode jukebox firmware 1.21
    1 TB Iomega USB drive

Svarar på min egna fråga!

Det här är extremt pinsamt, men det visade sig att barnen hade ägnat sig åt att misshandla skivorna så att dom hade blivit repiga! och det var därför dom inte fungerade, 7 timmars huvudbry, men jag har lärt mig ruskigt mycket om Wii i allfall

För ni som råkar ha ha uppgraderat till 3.4e och vill nergradera så skicka ett PM så kan jag tala om hur ni ska göra och vilka program ni behöver

Kontentan av det hela är att alltid kolla skicket på skivorna. Nu kör jag på 3.3e och det fungerar kanon med dom spelen som fungerade förut.

Sorry, sorry!
    Joakim
    Wii 4.1E
    Wiikey2
    1 TB Iomega USB drive

Comment

Original inlägg av joabor Visa Inlägg
      Svarar på min egna fråga!

Det här är extremt pinsamt, men det visade sig att barnen hade ägnat sig åt att misshandla skivorna så att dom hade blivit repiga! och det var därför dom inte fungerade, 7 timmars huvudbry, men jag har lärt mig ruskigt mycket om Wii i allfall

För ni som råkar ha ha uppgraderat till 3.4e och vill nergradera så skicka ett PM så kan jag tala om hur ni ska göra och vilka program ni behöver

Kontentan av det hela är att alltid kolla skicket på skivorna. Nu kör jag på 3.3e och det fungerar kanon med dom spelen som fungerade förut.

Sorry, sorry!
      Joakim
      Skriv en bra guide så kanske du får en egen klistrad tråd i forumet :-)
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

En bra guide i egen tråd skulle vara toppen
        Håller tummarna för att joabor orkar fixa en sån.

Själv har jag tittat lite, men inte fått Custom IOS eller Patchmii att funka, så jag trodde man behövde vänta på nyare versioner (homebrew channel fixade ju 3.4 efter uppdatering)

En fråga på temat, varför vill man nedgradera?
        Jag har nyligen köpt en wii med wiikey2, och "råkade" uppgradera till 3.4 rätt omgående.
        Har ca 15 backupspel som alla funkar, inklusive ett avsett för NTSC.

Med twilight-hacket gick det ju bra att få in homebrew channel också.

edit: hittade ett spel som jag inte fick att funka med 3.4 (såvida det inte var en dålig bränning) - SSBB
        Last edited by frejac; 2009-01-03, 05:59.

Comment

Hej,

Klart jag kan göra en guide! Men då behöver jag även tillgång till att lägga upp filer. Hansi finns det möjlighet till det? Filerna är ca 90 MB totalt. Dock vill jag bara tillägga att jag endast översätter från en befintlig guide med några egna kommentarer. Om jag får tillgång till att ladda upp filer så kommer guiden innan dagen är slut!
          Wii 4.1E
          Wiikey2
          1 TB Iomega USB drive

Comment

SSBB fungerar inte för mig heller på 3.3Eoch då har jag brännt på lägsta hastighet och Verbatim DVD-R. Alla andra spel har jag kört på 10x utan några problem.
            Wii 4.1E
            Wiikey2
            1 TB Iomega USB drive

Comment

Själv har jag inte chippat än så jag vet inte hur man får SSBB och fungera , har det köpt ^^,

Comment

Sådär nu är guiden skriven! Men nu behöver jag endast en möjlighet att lägga upp en rar fil på 94 MB, någon som vet hur man gör?

Joabor
                Wii 4.1E
                Wiikey2
                1 TB Iomega USB drive

Comment

Ser verkligen fram mot din guide och vilka filer man behöver

Comment

Hur gick det med guiden ? har du fått ut så att man kan se hur man ska göra ? )

Comment

Väntar tyvärr fortfarande på ett svar från Hansi så att jag kan lägga upp filer. Guiden är färdigskriven och bara väntar på att få publiceras.
                      Wii 4.1E
                      Wiikey2
                      1 TB Iomega USB drive

Comment

För stor fil för attach i forumet. Gör länkar till officiella nerladdningssidor för de programfiler som ingår, filerna kommer ju ändå vara "gamla versioner" rätt fort.

Eller använd t.ex. rapidshare.com
                        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Guiden finns uppe, kolla tråd:

http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=36243

Lycka till!
                          Wii 4.1E
                          Wiikey2
                          1 TB Iomega USB drive

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                          Auto-Saved
                          Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                          x
                          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                          x
                          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                          Working...
                          X