Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Wii slutat läsa skivor!? Hjälp

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Wii slutat läsa skivor!? Hjälp

Hej ja har en wii med d2ckey från dec 2007. Den har funkat prima. Men nu har den slutat läsa orginal och backup skivor, ingen fungerar. Får felmedelande typ Disc could not be read.

Jag har varit i kontakt med Nintendos bergsala support, dom hänvisa till att lämna tillbaks till återförsäljare men den har upphört och ja har inte hittat kvittot ändå så.

Frågan är nu om ja ska skicka in den till bergsala, lagar dom den då den är chippad? Hur mycket tar dom?
    Eller ska ja skicka in den till psxcare istället?
    Nån som kan ge mej råd om hur jag ska gå till väga.
    Tack på förhand!

re

Tror mer på att ditt chipp har pajjat löd bort det testa om den läser orginalskivor. Gör den det löd dit ett wiikey 2 chip istället.

Tror knappast att bergsala kör garantiärenden på chippade maskiner
    Till mig sa dom att dom ser lätt om maskinerna varit öppnade om dom vill (då syftade dom på wiiclip "chippningar".

Comment

Original inlägg av Juurgen Visa Inlägg
      Tror mer på att ditt chipp har pajjat löd bort det testa om den läser orginalskivor. Gör den det löd dit ett wiikey 2 chip istället.

Till mig sa dom att dom ser lätt om maskinerna varit öppnade om dom vill (då syftade dom på wiiclip "chippningar".
      Jag har ingen aning om hur man löder. Så bäst att skicka till psxcare?

Comment

Hände detta felet efter att ditt Wii har vält och ramlat i golvet?
        Jag fick precis samma fel efter min hade ramlat i golvet, testade att byta chip men det funkade inte, jag kör nu utan chip och kan då köra originalspel.

Comment

Jag fick problem med mitt chippade wii för ett år sedan ungefär och det var inga problem att fixa till. Min kompis som hjälpte mig att löda (jag är tyvärr ingen framstående hantverkare på den punkten) tog bort chippet och vi gjorde så rent och snyggt det går. Egentligen var det inget överdrivet, men vi ville mest att det inte skulle synas på direkten att det varit chippat.

Skickade in konsollen och två veckor senare fick jag en ny som vi satte in mitt chip i. Har funkat kanon sedan dess.

Du kan läsa mer om mitt problem och hur det gick här:

http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=30933

Comment

Original inlägg av Shrimpkebab Visa Inlägg
            Hej ja har en wii med d2ckey från dec 2007. Den har funkat prima. Men nu har den slutat läsa orginal och backup skivor, ingen fungerar. Får felmedelande typ Disc could not be read.

Jag har varit i kontakt med Nintendos bergsala support, dom hänvisa till att lämna tillbaks till återförsäljare men den har upphört och ja har inte hittat kvittot ändå så.

Frågan är nu om ja ska skicka in den till bergsala, lagar dom den då den är chippad? Hur mycket tar dom?
            Eller ska ja skicka in den till psxcare istället?
            Nån som kan ge mej råd om hur jag ska gå till väga.
            Tack på förhand!
            Kan tillägga att jag redan från start haft såna där grå streck på skärmen ibland inne i spel som jag hört andra haft också.

Comment

Original inlägg av Juurgen Visa Inlägg

Om jag skulle prova skicka in den till psxcare så ser dom om det är chippet som är pajj, isåfall kan dom väl ta bort det så får ja skicka in den till bergsala, alternativt om psxcare kan laga felet även om det inte är chippet som är trasigt. Börjar få wii abstinens.

Comment

Fått tillbaks wii från psxcare nu. Det var tydligen trasigt d2ckey som gjorde att den inte kunde läsa varken orginal eller backup. Nu funkar den perfekt med wiikey2

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X