har ett wii key (1) och undrar om jag då på något sätt kan använda mig av en usbenhet för att ladda spelen?..eller måste jag köra in lite "homebrew" program?...vill HELST slippa att stoppa in en massa homerbrew grejjer då jag är rädd att den ska brickas eller något
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
wiikey & usb loader?
Collapse
X
-
En liten funderare bara... Kanske lite korkad men.Original inlägg av hejhej20 Visa Inlägg
Funkar det med GC spel osv till/med denna Loader med eller är det "pure Wii" only så att säga?Wii D2B + WiiKey 1.9galaxy
PSP slim 5.00M33-6 CFW + MSXM4GSX
- Citat
- Flag
Comment
-
Nope, det är det som är så gött =DOriginal inlägg av Juurgen Visa InläggBehöver ens din wii vara chippad för att detta ska fungera ?
Lite olika tillvägagångsätt bara beroende på vilken FW du ligger på.
Men som vanligt är allt på egen risk, då det ändå finns chanser till brick!Wii D2B + WiiKey 1.9galaxy
- Citat
- Flag
Comment
-
Det beror på hur man ser det...Original inlägg av Juurgen Visa InläggLåter ju trevligt har inte testat homebrew tidigare men nu finns det en mening med det mao
Frågan är bara om det kommer vara för "evigt" så man inte måste hålla på och uppdatera / neddatera fw ofta.
Så länge det funkar med att installera custom IOS (typ att uppgradera och installera alla nya patchar utan att i själva verket installera och uppgradera till nytt firmware) och de spel som släpps fungerar under dessa omständigheter, så kommer det att vara en ganska så beständig lösning...
Men sen så vet man ju aldrig vad nintendo kan få för sig att patcha och "kräva" för att spela nya kommande spel..
Rätta mig om jag har fel...Wii D2B + WiiKey 1.9galaxy
- Citat
- Flag
Comment
-
Någon som har en bra guide att länka till, hur man fixxar detta på en EU?Original inlägg av Littlelen Visa InläggNope, det är det som är så gött =D
Lite olika tillvägagångsätt bara beroende på vilken FW du ligger på.
Men som vanligt är allt på egen risk, då det ändå finns chanser till brick!
Firmware 3,3 eller 3,4 är lite osäker, inte tillgång till maskinen för tillfället.
Att hitta filer, göra twilight hack och få igång homebrews är inga problem.
Kaoset är alla dessa revisoner av IOS och CIOS osv osv osv.Last edited by nilz75; 2009-05-05, 11:51.
- Citat
- Flag
Comment

Comment