Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Guide: Installera USB-Loader

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    Ja vet men allt är inte tagit därifrån körde från en engelsk sida med, Men hörde att folk ville ha dom på forumet så
    haha, vadå lite från en engelsk sida, allt e juh samma bara med annan formulering. skrattar. =))

Comment

Original inlägg av freddyc Visa Inlägg
      haha, vadå lite från en engelsk sida, allt e juh samma bara med annan formulering. skrattar. =))
      tackar för den iformationen jag hittade där,Jag hittade på en annan site men filer och tog era beskrivning för den var bra. Men slut snackat om det hahaha
      Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
      ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Tänkte vara snäll o komplettera din guide lite så att du får med hela vägen upp till 3.4 och ÄVEN UTAN CHIP! ( ta bort detta om det inte är tillåtet/lämpat med snack för "utan chip" på PSXcare, kommer ej ihåg :/ )

Så fixa detta någon (allewii) så är det najs

NOTERA, Uppkoppling krävs!

Om du har upp till 3.4 (funkar nog med 4.0 med, fast med annat sätt att installera HBC) så kör bara denna guide från joabor http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=36243
        Men ENDAST fram till steg 9, dvs INTE steg 9 och frammåt.

Sedan är det bara att installera följande fil:
        http://www.mediafire.com/download.php?zdztqgmtnyn
        (ORSAK) joabors guide ger bara cIOS36-64-v1042.wad rev9, USB Loader 1.5 kräver rev10 för att fungera, annars ger error RET: -1 vid montering av enheter

Tillsist så installerar du bara Usb Loader WAD filen med WAD installer som du installerade i steg 8 i joabor guiden..

Tog mig ett tag att komma fram till detta, med det funkar kanon! Gjorde det senast idag på ett wii med 3.4E OMODDAT!

""
        Nu till fördelarna med detta sätt
        ""

Du kan installera USB loader utan behov av modifikations chip
        Det funkar till med version upp till 3.4 (antagligen 4.0 med med modifikation av install av HBC)
        Du får alla cIOS installerade som behövs utan pill

""

Hoppas detta är uppskattat
        Last edited by Littlelen; 2009-05-21, 01:17.
        Wii D2B + WiiKey 1.9galaxy

PSP slim 5.00M33-6 CFW + MSXM4GSX

Comment

HNC går väll inte att installera på en 4.0 från grunden. Utan du är tvungen att installera det INNAN du uppgraderar till 4.0....

Detta var dock ca 2 veckor sedan. Tydligen är alla roliga kryphål åtgärdade...

Bjerlk

Comment

Original inlägg av Littlelen Visa Inlägg
            Tänkte vara snäll o komplettera din guide lite så att du får med hela vägen upp till 3.4 och ÄVEN UTAN CHIP! ( ta bort detta om det inte är tillåtet/lämpat med snack för "utan chip" på PSXcare, kommer ej ihåg :/ )

Så fixa detta någon (allewii) så är det najs

NOTERA, Uppkoppling krävs!

Om du har upp till 3.4 (funkar nog med 4.0 med, fast med annat sätt att installera HBC) så kör bara denna guide från joabor http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=36243
            Men ENDAST fram till steg 9, dvs INTE steg 9 och frammåt.

Sedan är det bara att installera följande fil:
            http://www.mediafire.com/download.php?zdztqgmtnyn
            (ORSAK) joabors guide ger bara cIOS36-64-v1042.wad rev9, USB Loader 1.5 kräver rev10 för att fungera, annars ger error RET: -1 vid montering av enheter

Tillsist så installerar du bara Usb Loader WAD filen med WAD installer som du installerade i steg 8 i joabor guiden..

Tog mig ett tag att komma fram till detta, med det funkar kanon! Gjorde det senast idag på ett wii med 3.4E OMODDAT!

""
            Nu till fördelarna med detta sätt
            ""

Du kan installera USB loader utan behov av modifikations chip
            Det funkar till med version upp till 3.4 (antagligen 4.0 med med modifikation av install av HBC)
            Du får alla cIOS installerade som behövs utan pill

""

Hoppas detta är uppskattat
            Gör guiden mer kompakt som skriv steg 1 osv. Och det här behöver du annars bra
            ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Mycket bra, tack för all info.

En fundering dock.

När jag stoppade i MadWorld (PAL) så stod det "System Update" på startikonen. Jag har ju just nu 3.2 och vill helst inte uppdatera den högre. Betyder detta att jag inte kommer att kunna spela MadWorld och ev andra kommande spel? Antar att detta spel innehåller minst 3.4?
              PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
              PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
              PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
              360 JTAG Backup Console
              360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

Original inlägg av allewii Visa Inlägg
                tackar för den iformationen jag hittade där,Jag hittade på en annan site men filer och tog era beskrivning för den var bra. Men slut snackat om det hahaha
                Skratt.. Ja driver lite me dig bara =)

Comment

Original inlägg av Bjerlk Visa Inlägg
                  HNC går väll inte att installera på en 4.0 från grunden. Utan du är tvungen att installera det INNAN du uppgraderar till 4.0....

Detta var dock ca 2 veckor sedan. Tydligen är alla roliga kryphål åtgärdade...

Bjerlk
                  jo du kan använda ett program (kommer inte ihåg vad det heter) för att installera hbc på en 4.0 men många säger att det funkar inte jag lägger upp en guide när det är stabilt och funkar 100%
                  Last edited by hejhej20; 2009-05-22, 06:09.

Comment

Jo presis... Det som är i alpha stadiet är BootMii setupen... Men den förfinas och kommer troligen vara ok om bara nån vecka....

Så hoppet är inte helt ute

Bjerlk

Comment

Inget som vet hur det ligger till med min fundering om MadWorld ett par poster upp?

360 JTAG Backup Console
                      360 JTAGable Console

Comment

Original inlägg av freddyc Visa Inlägg
                        Skratt.. Ja driver lite me dig bara =)
                        ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Original inlägg av pemani Visa Inlägg
                          Inget som vet hur det ligger till med min fundering om MadWorld ett par poster upp?
                          Om jag inte misstar mig så är det 3.3 på madworld. Eftersom jag bara har 3,3... Men du kan testa att brickblocka det... Om inte annat så har du nästan bara alternativet att updatera. ELLER lägga in custom firmwares. men det råder jag inte dig till om du inte vet vad du gör...

Bjerlk

Comment

Original inlägg av Bjerlk Visa Inlägg
                            Om jag inte misstar mig så är det 3.3 på madworld. Eftersom jag bara har 3,3... Men du kan testa att brickblocka det... Om inte annat så har du nästan bara alternativet att updatera. ELLER lägga in custom firmwares. men det råder jag inte dig till om du inte vet vad du gör...

Bjerlk
                            Ok tack. Bajs också. Punch Out innehåller väl 4.0 antar jag? Vet att den ska innehålla en system update. Är det någon nackdel att uppdatera? NTSC spel slutar fungera? Något annat? Nåt man bör göra innan man uppdaterar till 4.0? Homebrew channel bör väl installeras innan antar jag..

360 JTAG Backup Console
                            360 JTAGable Console

Comment

M ska också bränna ut Punch out NTSC spel borde inte sluta funka men är inte helt säker..
                              ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

var denna info jag läst:

http://forum.psxcare.com/support/sho...43&postcount=5

"Trovärdig källa" så att säga

360 JTAG Backup Console
                                360 JTAGable Console

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X