Original inlägg av allewii
Visa Inlägg
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Guide: Installera USB-Loader
Collapse
X
-
tackar för den iformationen jag hittade där,Jag hittade på en annan site men filer och tog era beskrivning för den var bra.Original inlägg av freddyc Visa Inlägghaha, vadå lite från en engelsk sida, allt e juh samma bara med annan formulering. skrattar. =))
Men slut snackat om det hahaha
Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
ALLEWMODZ-CASE MODDING
- Citat
- Flag
Comment
-
Tänkte vara snäll o komplettera din guide lite så att du får med hela vägen upp till 3.4 och ÄVEN UTAN CHIP! ( ta bort detta om det inte är tillåtet/lämpat med snack för "utan chip" på PSXcare, kommer ej ihåg :/ )
Så fixa detta någon (allewii) så är det najs
NOTERA, Uppkoppling krävs!
Om du har upp till 3.4 (funkar nog med 4.0 med, fast med annat sätt att installera HBC) så kör bara denna guide från joabor http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=36243
Men ENDAST fram till steg 9, dvs INTE steg 9 och frammåt.
Sedan är det bara att installera följande fil:
http://www.mediafire.com/download.php?zdztqgmtnyn
(ORSAK) joabors guide ger bara cIOS36-64-v1042.wad rev9, USB Loader 1.5 kräver rev10 för att fungera, annars ger error RET: -1 vid montering av enheter
Tillsist så installerar du bara Usb Loader WAD filen med WAD installer som du installerade i steg 8 i joabor guiden..
Tog mig ett tag att komma fram till detta, med det funkar kanon! Gjorde det senast idag på ett wii med 3.4E OMODDAT!
""
Nu till fördelarna med detta sätt
""
Du kan installera USB loader utan behov av modifikations chip
Det funkar till med version upp till 3.4 (antagligen 4.0 med med modifikation av install av HBC)
Du får alla cIOS installerade som behövs utan pill
""
Hoppas detta är uppskattat
Last edited by Littlelen; 2009-05-21, 01:17.Wii D2B + WiiKey 1.9galaxy
PSP slim 5.00M33-6 CFW + MSXM4GSX
- Citat
- Flag
Comment
-
Gör guiden mer kompakt som skriv steg 1 osv. Och det här behöver du annars braOriginal inlägg av Littlelen Visa InläggTänkte vara snäll o komplettera din guide lite så att du får med hela vägen upp till 3.4 och ÄVEN UTAN CHIP! ( ta bort detta om det inte är tillåtet/lämpat med snack för "utan chip" på PSXcare, kommer ej ihåg :/ )
Så fixa detta någon (allewii) så är det najs
NOTERA, Uppkoppling krävs!
Om du har upp till 3.4 (funkar nog med 4.0 med, fast med annat sätt att installera HBC) så kör bara denna guide från joabor http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=36243
Men ENDAST fram till steg 9, dvs INTE steg 9 och frammåt.
Sedan är det bara att installera följande fil:
http://www.mediafire.com/download.php?zdztqgmtnyn
(ORSAK) joabors guide ger bara cIOS36-64-v1042.wad rev9, USB Loader 1.5 kräver rev10 för att fungera, annars ger error RET: -1 vid montering av enheter
Tillsist så installerar du bara Usb Loader WAD filen med WAD installer som du installerade i steg 8 i joabor guiden..
Tog mig ett tag att komma fram till detta, med det funkar kanon! Gjorde det senast idag på ett wii med 3.4E OMODDAT!
""
Nu till fördelarna med detta sätt
""
Du kan installera USB loader utan behov av modifikations chip
Det funkar till med version upp till 3.4 (antagligen 4.0 med med modifikation av install av HBC)
Du får alla cIOS installerade som behövs utan pill
""
Hoppas detta är uppskattat
ALLEWMODZ-CASE MODDING
- Citat
- Flag
Comment
-
Mycket bra, tack för all info.
En fundering dock.
När jag stoppade i MadWorld (PAL) så stod det "System Update" på startikonen. Jag har ju just nu 3.2 och vill helst inte uppdatera den högre. Betyder detta att jag inte kommer att kunna spela MadWorld och ev andra kommande spel? Antar att detta spel innehåller minst 3.4?PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB
360 JTAG With 500 GB USB External Drive
360 JTAG Backup Console
360 JTAGable Console
Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)
- Citat
- Flag
Comment
-
Skratt.. Ja driver lite me dig bara =)Original inlägg av allewii Visa Inläggtackar för den iformationen jag hittade där,Jag hittade på en annan site men filer och tog era beskrivning för den var bra.
Men slut snackat om det hahaha
- Citat
- Flag
Comment
-
jo du kan använda ett program (kommer inte ihåg vad det heter) för att installera hbc på en 4.0 men många säger att det funkar inte jag lägger upp en guide när det är stabilt och funkar 100%Original inlägg av Bjerlk Visa InläggHNC går väll inte att installera på en 4.0 från grunden. Utan du är tvungen att installera det INNAN du uppgraderar till 4.0....
Detta var dock ca 2 veckor sedan. Tydligen är alla roliga kryphål åtgärdade...
BjerlkLast edited by hejhej20; 2009-05-22, 06:09.
- Citat
- Flag
Comment
-
Inget som vet hur det ligger till med min fundering om MadWorld ett par poster upp?PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
360 JTAG Backup Console
360 JTAGable Console
- Citat
- Flag
Comment
-
ALLEWMODZ-CASE MODDING
- Citat
- Flag
Comment
-
Om jag inte misstar mig så är det 3.3 på madworld. Eftersom jag bara har 3,3... Men du kan testa att brickblocka det... Om inte annat så har du nästan bara alternativet att updatera. ELLER lägga in custom firmwares. men det råder jag inte dig till om du inte vet vad du gör...Original inlägg av pemani Visa InläggInget som vet hur det ligger till med min fundering om MadWorld ett par poster upp?
Bjerlk
- Citat
- Flag
Comment
-
Ok tack. Bajs också. Punch Out innehåller väl 4.0 antar jag? Vet att den ska innehålla en system update. Är det någon nackdel att uppdatera? NTSC spel slutar fungera? Något annat? Nåt man bör göra innan man uppdaterar till 4.0? Homebrew channel bör väl installeras innan antar jag..Original inlägg av Bjerlk Visa InläggOm jag inte misstar mig så är det 3.3 på madworld. Eftersom jag bara har 3,3... Men du kan testa att brickblocka det... Om inte annat så har du nästan bara alternativet att updatera. ELLER lägga in custom firmwares. men det råder jag inte dig till om du inte vet vad du gör...
BjerlkPS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
360 JTAG Backup Console
360 JTAGable Console
- Citat
- Flag
Comment
-
var denna info jag läst:
http://forum.psxcare.com/support/sho...43&postcount=5
"Trovärdig källa" så att säga
PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
360 JTAG Backup Console
360 JTAGable Console
- Citat
- Flag
Comment

, Men hörde att folk ville ha dom på forumet så
Comment