Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Svart skärm vid uppstart! HJÄLP!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Svart skärm vid uppstart! HJÄLP!

Jag har firmware 3.3E installerat i mitt Wii med D2Pro.
    Stoppade in Super Mario Tennis och den ville uppdatera. Jag gjorde det och installationen, kom meddelandet upp, nu är din Wii uppdaterat (nåt liknande) så förblev det helt svart, ingen omstart eller nånting.
    Så jag stängde av Wii:t genom att hålla in power knappen.

När jag väl startar upp den igen så kommer det ingen bild till TV:n, men det lyser grönt på Wii:t.
    Ingen signal, står det på TV:n.
    Mina kontroller kan heller inte koppla upp mot Wii:t, de flashar ett litet tag och sedan slutar.

Är det någon som vet vad jag har ställt till med och kan ha en lösning till detta?

Tragiskt nog verkar det som du har brickat ditt Wii...

DVS uppdaterat med ett firmware som INTE var samma som din konsoll...
    Risken är att det är helt förstört...

Men tror att kanske Hansi och gänget kan försöka med nya knep att få det fungerande.. men risken finns att det är bortom allt hopp...

Bjerlk

Comment

Vad menar du med inte samma som min konsol?

Super Mario Tennis har jag lyckats spela med en annan PAL konsol, så den har korrekt region.

Är det något mer man bör tänka på om firmware, förutom att det är samma region?

Comment

är du säker att Super Mario Tennis var pal för du kan spela ntcu på en pal wii, det kan vara så att något blev fel när du uppdaterade

nä du behäver inte tänka på något annat

Comment

Original inlägg av hejhej20 Visa Inlägg
          är du säker att Super Mario Tennis var pal för du kan spela ntcu på en pal wii, det kan vara så att något blev fel när du uppdaterade

nä du behäver inte tänka på något annat
          Tack för all hjälp hittills!

Jag har alltid försökt ge mig på PAL utsläppen, men om du säger det så börjar jag bli osäker, om de bara döper om det till PAL på namnet. Hur kan man kontrollera om skivan är PAL eller NTSC?

Isåfall kanske jag bara har region brickat den?

Vet någon hur man åtgärdar det?

Comment

om det står pal på fil namnet så ärdet nog pal
            men som Bjerlk skrev hör med psxcare dom kanske kan hitta och fixa ditt wii

det fanns ett program som kan kolla villken uppdatering som fanns på skivan men det funkade inte till 100% men här är det http://wum.talevas.com/?page=download
            OBS !!! patcha inte spel med detta program andvänd det bara som en kontroll av uppdateringen när wiiet vill uppdatera

Comment

Hansi hade någon unbrickare till wii.
              Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
              ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Original inlägg av allewii Visa Inlägg
                Hansi hade någon unbrickare till wii.
                Kanon, jag har redan mailat till deras support, eftersom jag är ny i forumet så vet jag inte om man kan ens skicka ett meddelande till en specifik person (Hansi).

Har du själv haft detta problem?

Comment

Nej Har bara ett wii med wiikey ej brickat Men du kan skicka pm om du går in på hans profil eller så svarar han i tråden snart
                  Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
                  ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Är det någon som kan svara om det är low-level brick, alltså måste byta boot sektor och NAND etc etc. Räcker det om jag byter ut moderkortet på Wii:t till något annat för att det skall fungera?

Comment

Original inlägg av Nectral Visa Inlägg
                      Är det någon som kan svara om det är low-level brick, alltså måste byta boot sektor och NAND etc etc. Räcker det om jag byter ut moderkortet på Wii:t till något annat för att det skall fungera?
                      Vill bara notera kort.. det är inte "bara att byta moderkort"
                      Wii D2B + WiiKey 1.9galaxy

PSP slim 5.00M33-6 CFW + MSXM4GSX

Comment

Original inlägg av Littlelen Visa Inlägg
                        Vill bara notera kort.. det är inte "bara att byta moderkort"
                        men om jag köper en trasig Wii som DVD:n inte fungerar, så kan jag väl byta den mot min DVD med D2Pro inlödd?

Comment

har det fixat sig har samma problem nu

Comment

Nej, jag skickade även in det till ett företag och de kunde inte fixa det, enda hjälpmedel är att byta ut moderkortet på Wii:t (dyrt).

Så ansträng heller inte att köpa ett SaveMii eller skruva loss en gamegube för SaveMiiFree.
                            Jag har köpt ett SaveMii och det fungerar inte för mig.

Ett billigare alternativ är att du köper ett begagnat Wii för hyfsat pris och byter DVD:n på de, för jag förmodar att din är chippat?

Comment

har testat med en gamegube funkar inte men ska testa igen när 4.1 är ute det finns ryckten att det ska funka då

mitt är chippat wiikey2

har inte pengar till ett ny ska köpa ett xbox360 när jag har pengar till det

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X