Fåtal styrkort inne nu, ett tiotal kanske. Kommer 100st nästa vecka eller så.
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Byte D3-2
Collapse
X
-
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
-
Och då menar du i psxcare butiken?Original inlägg av Hansi Visa InläggFåtal styrkort inne nu, ett tiotal kanske. Kommer 100st nästa vecka eller så.
Det räcker alltså för mig att köpa ett styrkort till en wii black med dvd läsare D3-2 och sedan kan jag använda ett gammalt chip typ wiikey 2 eller drivekey?
Efter montering av detta styrkort, vilken dvd-läsar version får jag då?
- Citat
- Flag
Comment
-
dvd-läsar-version? Vad menar du? d2a/d2b/d2c? Beror på vilket styrkort du får, vi har lite gott å blandat...Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
Jag har fått höra att nya spel även har ett kopieringsskydd vilket innebär att styrkort och wiikey 2 blir "nästan" värdelösa.Original inlägg av Hansi Visa Inläggdvd-läsar-version? Vad menar du? d2a/d2b/d2c? Beror på vilket styrkort du får, vi har lite gott å blandat...
- Citat
- Flag
Comment
-
Man får Patcha bort kopieringsskydden från sina "Backupper" innan man fortsätter köra.Original inlägg av kotten33 Visa InläggJag har fått höra att nya spel även har ett kopieringsskydd vilket innebär att styrkort och wiikey 2 blir "nästan" värdelösa.
Folk som har probblem med nya Supermario till Wii har en Amerikansk release som är kopieringsskyddad som skyddet ligger kvar på, problem 2 är att om man uppgraderar sin konsoll för mycket 4.2E försvinner regionsfriheten villket innebär att NTSC *Amerikanska titlar som just ligger ute på nätet av det spelet" inte går igång såklart.
Vad jag vet ligger det inte en PAL release av det spelet ute på nätet o snurrar, o de som köper orginalet kan inte spela det utan att deaktivera chippet.
Så helt värdelöst är det inte, man får jobba lite på en lösning bara./ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
- Citat
- Flag
Comment
-
Sökte lite snabbt på nätet och hittade denan release, den låter ju som en PAL kopia. Någon som kan bekräfta att det stämmer som Pendragon säger att det bara är NTSC utgåvan som har problemet.Original inlägg av Pendragon Visa InläggMan får Patcha bort kopieringsskydden från sina "Backupper" innan man fortsätter köra.
Folk som har probblem med nya Supermario till Wii har en Amerikansk release som är kopieringsskyddad som skyddet ligger kvar på, problem 2 är att om man uppgraderar sin konsoll för mycket 4.2E försvinner regionsfriheten villket innebär att NTSC *Amerikanska titlar som just ligger ute på nätet av det spelet" inte går igång såklart.
Vad jag vet ligger det inte en PAL release av det spelet ute på nätet o snurrar, o de som köper orginalet kan inte spela det utan att deaktivera chippet.
Så helt värdelöst är det inte, man får jobba lite på en lösning bara.
Så här heter releasen
New_Super_Mario_Bros_Wii_PAL_Wii-BAHAMUT
Och vart hittar man "patchar" för wiikey2 så man kan spela nyaare spel?
- Citat
- Flag
Comment
-
Oavsett om det är en NTSC titel eller PAL titel så har alla orginalspel det skyddet på sig.
Backupperna får man patcha bort kopieringsskyddet på helt enkelt./ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
- Citat
- Flag
Comment
-
och hur patchar man bort kopieringsskyddet?Original inlägg av Pendragon Visa InläggOavsett om det är en NTSC titel eller PAL titel så har alla orginalspel det skyddet på sig.
Backupperna får man patcha bort kopieringsskyddet på helt enkelt.
- Citat
- Flag
Comment
-
Original inlägg av kotten33 Visa Inläggoch hur patchar man bort kopieringsskyddet?
http://www.gamecopyworld.com/ Borde väl ha patchar o tutorials kanske ?
/ Pendragon
- Citat
- Flag
Comment
-
ok, jag får väl kolla lite där, men jag trodde att du visste hur man gjorde, men det verkar det inte som om du visste heller.Original inlägg av Pendragon Visa Inlägghttp://www.gamecopyworld.com/ Borde väl ha patchar o tutorials kanske ?
Jag kan ju meddela dig när jag vet hur man gör.
- Citat
- Flag
Comment
-
Jag har inte kört det spelet alls o vet inte ens om det är ett kopieringsskydd eller om det är en felpress
/ Pendragon
- Citat
- Flag
Comment
-
Jasså, vet du inte! Det lät så i tidigare inlägg att du hade järnkoll. Du skrev så härOriginal inlägg av Pendragon Visa InläggJag har inte kört det spelet alls o vet inte ens om det är ett kopieringsskydd eller om det är en felpress
"Backupperna får man patcha bort kopieringsskyddet på helt enkelt"
Jag tolkade det lite som du visste, men sedan visades att du varken hade spelat spelet eller ens visste om det var ett skydd på det.
- Citat
- Flag
Comment

Comment